Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fup bestillinger?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne,

du skulle vel ikke køre med et affiliate program?

Jeg har før set at svindlere har meldt sig til et affiliate program, placeret en mega ordre, scoret 10% i provision for derefter at returnere alle varerne. Eller slet og ret nægte at modtage pakken for derved at undgå at skulle betale returporto.

I Tyskland, hvor kunder tidligere ikke skulle betale for returporto selv (ved ikke om reglen gælder længere), er det desuden ikke unormalt at se kunder der bestiller det samme stykke tøj i størrelse small, medium og large. For derefter at prøve det af for at finde den rigtige størrelse, og så returnere resten.

Men giv hende da lige et venligt ring for at checke at der ikke er tale om en "fejl". Og læg evt. en lille ekstra gave med hvis det viser sig at ordren er god nok.

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 23:09

Martin Bodilsen:

Jeg ville nok også overveje at lade betalingen blive gennemført inden forsendelse 

Det fremgår meget klart af indløsningsaftalen med PBS, at betalingen først må gennemføres, efter varen er afleveret til postvæsenet. Så denne løsning kan absolut ikke anbefales - du risikerer at miste din indløsningsaftale, hvis kunden gør indsigelse. Så brug hellere nogle af de andre gode råd i denne tråd.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:18

SoerenS

Jeg kender ikke et affliateprogram der tager penge for varer der returneres.. Så den tror jeg nu ikke holder..

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:15

Jeg kender ikke et affliateprogram der tager penge for varer der returneres.. Så den tror jeg nu ikke holder..

Det kommer helt og holdent an på hvad man som shop kan finde ud af.

Korrekt, stort set alle affiliate netværk idag tilbyder at man kan annullere en provision på basis af en annulleret ordre, inden for en hvis tidshorisont. Derefter bliver provisionen autogodkendt.

Men i praksis er der rigtigt mange webshops, som ikke kan finde ud af at matche oplysningerne i affiliate netværkets system med oplysningerne i deres. Og derfor ikke lige kan finde ud af hvilke provisioner der er ok, og hvilke der ikke er. Jeg har også snakket med rigtigt mange der ikke liiiiige altid får taget sig sammen til at godkende/afvise provisioner, og dermed er der en del der bliver autogodkendt.

/SoerenS

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:22
SoerenS:
I Tyskland, hvor kunder tidligere ikke skulle betale for returporto selv (ved ikke om reglen gælder længere), er det desuden ikke unormalt at se kunder der bestiller det samme stykke tøj i størrelse small, medium og large. For derefter at prøve det af for at finde den rigtige størrelse, og så returnere resten.

Det var også en tanke der faldt mig ind. At en kunde simpelthen har købt stort ind for at prøve hvilket sæt eller to hun synes om, og returnerer resten.

Uanset hvad, ville jeg kontakte kunden med det samme og sige at beløbet virker unormalt stort og om hun er sikker på der ikke er sket en fejl. der er da ingen kunder der ville tage en sådan henvendelse ilde op.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Albertslund
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:41

Tak for alle jeres svar, de er blevet nærlæst!

Situationen er nu den, at bank og pbs siger OK for transaktionen, og kunden havde bekræftet ordren igen pr. mail (kunne ikke få fat i vedkommende på telefon trods mange opkald på forskellige tidspunkter, så jeg skrev en mail istedet). Men nu skriver kunden igen, at det slet ikke er min butik, hun har handlet i, at jeg må have taget fejl!!! Virker noget underligt og useriøst, så jeg tror ikke, at jeg sender nogen varer... men må sætte det hele på plads igen... surt.. :(

Mvh

Janne Bagger

www.lingeri-online.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:12

Tager fejl??? - hvis ikke det er netop din shop hun har handlet i, hvis er det så - hun må da selv have indtastet oplysningerne.

Jeg tror du skal være glad for at pakke varerne ud igen :-)

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 19:37

Hej Janne og alle andre webshoppere...

Det er jo desværre et meget benyttet område at udøve svindel på, netop nethandel, da vi er bundet op på købelovens & PBS's favorisering af kunden. Klart de skal beskytte forbrugeren, men ligefrem denne markante forskelsbehandling har jeg nu alle dage været imod.

FDIH tager ikke deres ansvar alvorligt i at føre vores (webshops) sag og synspunkter i det daglige lovmæssige arbejde såvel som kreativ lobbyisme.

Se gerne denne tråd, da emnet jo tidligere har været diskuteret ivrigt herinde ;-)

http://www.amino.dk/forums/p/22107/156695.aspx#156695

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)