I de fleste reolmarkeder såsom Kirppu må man ikke sælge partivarer.
Er det fordi at det er noget regnskabsmæssigt, at der er noget med brugtmoms, eller ansvar som gør det fordelagtigt for dem kun at sælge brugte varer?
Lad os sige man åbnede en butik hvor man solgte andres varer på kommission, er der noget i lovgivningen som gør at man ikke må dette? og er det mindre fordelsagtigt end kun at sælge andres BRUGTE ting?
spørg Kirppu men mit bud er, at partivarer KAN få SKAT til at stille spørgsmål ved, om det er privat indbo, som jo må sælges uden grænse for momsregistrering, eller om det er noget der kommer fra en momsregistreret - og som derfor ikke kan sælges med brugtmoms uden risiko for reolmarkedet
Blot et bud
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
MEN, jeg er lidt nysgerrig på om der er noget lovgivningsmæssigt der gør at man ikke må.
1. Skal jeg som ejer af butikken sørge for at en sælger er momsregistreret, eller er det egentlig kun op til denne person at sørge for at vedkommende selv er momsregisteret hvis dette kræves i forhold til personens salg?
2. Der er vel ikke tale om brugtmoms, da de sælger en vare til en slutkunde som erhvervsdrivende så skal de vel bare anvende almindelig moms, da der ikke er tale om nogen avance og ikke har indkøbt varen fra sælger til en lav pris og sælger den dyrere. Er det ikke korrekt?