Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent med urealistiske priser

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 24
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har en webshop hvor jeg sælger et produkt, som den eneste i Danmark. I hvert fald via webshop. Det er elektronik samt tilbehør til dette produkt, hvis det har relevans.

Der er en anden som sælger samme produkt, men dette foregår via en Instagram side og privat beskeder, der er ingen webshop.

Priserne hos min konkurrent er urealistisk lave. As in fuldkommen hat og briller lave. Jeg kender konkurrentens indkøbspriser. Det samme produkt koster hos mig 660kr, på Amazon 899kr. (som vil være den rigtige pris, hvis ikke et par kroner mere) og hos konkurrenten koster det sølle 500kr.

Jeg tror at konkurrenten går og hygger sig med at pakke lidt ordrer i ny og næ, det lugter lidt af at det bare er lidt sjovt at "lege butik" og ikke rigtig andet. Min udfordring er at det ødelægger min forretning som jeg gerne vil køre professionelt. Konkurrentens priser er så lave at jeg er nødt til at prissætte mine varer dumt lavt, men dog en anelse højere. Jeg har et fint kundeflow, men det er en meget svær kurve at få til at stige - kunderne er der, men hvem ville dog ikke gerne lige spare en 20'er. Jeg er kun dér hvor jeg lige kan få det til at løbe rundt, der er ikke den store fortjeneste. Vælger jeg at sætte mine priser lidt op, ja så taber jeg kunderne til min konkurrent.

Helt i mit indre kan jeg have mine tvivl om hvor meget moms og skat der bliver betalt, men det ved jeg jo reelt set ikke noget som helst om. Jeg ved bare at jeg jo kender alle priser og at med de salgspriser, og det er tæt på en umulighed at det kan løbe rundt. Ikke at jeg har tænkt at pudse nogle kontroller på min konkurrent, men når man laver regnestykket så er det bare ikke særlig nærtliggende at tro at der går penge til offentlige instanser. 

Er der noget som helst at gøre her? Er det bare ærgerligt og jeg må finde en magisk ikke-eksisterende løsning?

Jeg er nok bare lidt frustreret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 12:13

Hej

Som du nævner er det nok tale om en hverken betaler moms eller skat, har du tjekket om vedkommende er moms registreret?  Var jeg dig ville jeg bede SKAT om at undersøge sagen, du har jo nogle ret gode indicere på at der er et eller andet fusk mht. moms og skat. 

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 8. Oct 24
Skrevet kl. 12:46

Mange tak for dit svar.

Jeg ville helst gerne undgå at melde nogle da jeg ikke har nogle reelle beviser, men blot tænker at det umuligt kan hænge sammen. Hvis det skulle hænge sammen, så er der NUL kroner i overskud. Og hvorfor gider man så dét..

Jeg må overveje om jeg vil gå den vej, men det vil være én af de sidste løsninger for mig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 13:14

vltj:
Jeg ville helst gerne undgå at melde nogle da jeg ikke har nogle reelle beviser

Du skal jo heller ikke have beviser, men som tidligere nævnt har du jo gode indicier for der er noget galt. Det er jo helt op til SKAT om de vil undersøge sagen.  Personligt forstår jeg ikke din modvilje mod at gøre noget ved sagen - men det er jo helt op til dig om du vil kvæles af unfair konkurrence.  

Har du undersøgt om vedkommende er moms reg eller har firma?  

Alternativt kan du spørge vedkommende om han er firma eller er moms reg. er der ikke tilfældet bør du fortælle ham at det han gør er ulovligt og at du påtænker at anmelde det til SKAT. 

Tilmeldt 8. Oct 24
Skrevet kl. 13:20

Nej jeg ved egentlig heller ikke hvorfor jeg har en modvilje - eller om jeg overhovedet har det. Det føles bare grænseoverskridende, men det er vel også okay at ting føles sådan - man kan jo gøre det alligevel :)

Der er et cvr.nr. på vedkommendes forretning men det er en enkeltmandsvirksomhed så der er sparsomme informationer at finde.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:26

Der kan være gode grunde til at man sælger under indkøbspris - hvis du får et godt tilbud på smør i supermarkedet så kan de sagtens sælge det under indkøbspris fordi de forventer at omsætte på noget andet.

Om ejeren bare "hygger sig" med at sælge til en fantasi pris så er det jo nok ikke noget der kan gå i længden.

Hvis de sælges til under indkøbspris så kan du evt. købe hos ham?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 8. Oct 24
Skrevet kl. 13:57

Der bliver ikke solgt andet. Der bliver solgt ét produkt og et lille bitte udvalg af tilbehør hertil (som der næsten aldrig sælges noget af overhovedet, dette er også et faktum og ikke noget jeg tror). Plus det er ikke tilbudspriser. Det er helt faste priser.

De bliver ikke solgt under indkøbspris, hvis jeg har skrevet det er det en fejl. Et par gange om året bliver der holdt "brandudsalg" og alt bliver solgt så billigt at selv jeg handler ind.

Tilmeldt 27. Oct 24
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:15

Kan det pågældende produkt evt. findes hos Ali… eller Temu? (Som kopivare)

www.scanboat.com - bådmarked. Hvis din båd findes, så findes den med stor sikkerhed på scanboat.com

Tilmeldt 8. Oct 24
Skrevet kl. 09:19

Nej :)

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 11:17

Ravn:
Alternativt kan du spørge vedkommende om han er firma eller er moms reg. er der ikke tilfældet bør du fortælle ham at det han gør er ulovligt og at du påtænker at anmelde det til SKAT. 

Jeg her en lignende konkurrent som ikke er momsregistreret, men troede da egentlig det var fint nok så længe omsætning er under 50.000 kr.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)