Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop som 17 årig?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

For at gøre en kort historie rigtig kort, så har jeg på det sidste leget lidt med tanken om at blive iværksætter. Dette er på trods af at jeg kun er 17 år. Jeg er klar over, jeg ikke kan gøre det selv, da jeg endnu ikke er myndig. Nu står jeg så i den situation at min mor er  blevet arbedsløs, efter at have sagt sit job som dagplejemor op, og der har jeg jo øjnet en chance for at hun kunne hjælpe mig med at få det til at køre.

Jeg kunne godt tænke mig at åbne en webshop, med nogle produkter der appelerer til unge i alderen 15-20 år ca. Kunne godt tænke mig at finde et marked som der ikke allerede er så udbredt i Danmark, man stadig har potentiale for salg.

Jeg arbejder til daglig med at lave hjemmesider. Bl.a. for nogle kunder i min fars it firma (han er også selvstændig), og der mener jeg at jég kan bruge noget af min viden til at udvikle en webshop.

Det er nok ikke meget at gå ud fra, men kunne godt tænke mig at høre jeres mening, om det er helt umuligt - også da jeg har min skole at passe (hf på første år) - og om i overhovedet mener der findes et marked, som vil være nemt nok at gå til.

Vil godt understrege at jeg IKKE har tænkt mig at stå alene med det, jeg vil som minimum have min mor til at hjælpe mig med det hele.

I er også meget velkomne til at sende mig links til noget materiale, der kunne være nyttigt for mig at læse.

På forhånd tak! Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 06:14
Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 12:18

Hej

Jeg vil mene at det sagtens vil kunne lade sig gøre, Men det er jo din mor der skal stå på alle aftaler og underskrive disse.

Mit råd vil nok lyde på at holde dig opdateret her på amino og så hellere spørg en gang for meget end en gang for lidt, de fleste aminoer plejer at være hjælpsomme.

Med selve ideen kan jeg ikke være så hjælpsom lige pt.

Men held og lykke med det!

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 21:46

Tak for svarene. Smile

Jeg har helt sikkert også tænkt mig at gå efter en opensource løsning, og hosting har jeg gratis adgang til.

Jeg har besluttet mig for at prøve med accecories til mænd. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide om i kendte til nogle grossister, i eksempelvis thailand? Ja og om det overhovedet er muligt selv at importere, når man starter op helt på ny?

Endnu engang tak for svarene, jeg sætter pris på det (:

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:04

Bemærk at din mor nok kommer ret meget i klemme i systemet som arbejdsløs hvis hun pludselig starter virksomheden på dine vegne - Så er det slut med hjælp fra det offentlige, dvs ingen kontanthjælp hvis hun skulle være endt i det system, ligesom dagpengene fra a-kassen sandsynligvis også er væk fra dag 1 med den nye virksomhed

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 22:18

Tak for svaret Anders.

Den har vi været ovre, og derfor vil vi også finde et alternativ til det problem. Evt. kunne min far klare den del, til jeg bliver 18, og kan overtage.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 23:31

Du kunne også vente med at få et CVR-nr til du blev 18år - hvis der ikke er så lang tid til det?
Hvis du ikke når en omsætning på 50.000 i 12 sammenhængende måneder, er der heller ikke et krav om du skal momsregistreres.
Du kunne jo starte nu og så altid få et CVR-nr senere med hjælp fra din far, hvis du skulle nå omsætningsgrænsen inden din 18års fødselsdag.

Mvh

Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:43

Hej. Jeg synes det lyder som en rigtig god idé. Er der lang tid til, at du bliver 18? For ellers ville jeg mene at du lige så godt kunne vente den tid det tager og i mellemtiden kan du jo så forberede dig og finde ud af hvordan det hele skal hænge sammen osv. hvis du altså ikke allerede har tænkt over det. Men jeg tror helt sikkert det var noget der kunne komme op at køre. 

mvh.  

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 18:03

Tak for svaret abs!

Det glæder mig at høre, at du tror det kan komme op og køre. Der er lige godt et halvt år til jeg bliver 18, så jeg kunne som sådan godt vente, og forberede resten imens. Ved du noget om hvordan det ville foregå hvis min far skulle overlevere firmaet til mig når jeg bliver 18? Ville der være nogen komplikationer ved det?

Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:01

Hej..

Til at starte med vil jeg sige at det hele handler om hvor meget du selv tror på det (og at idéen selvfølgelig holder).

Jeg ville også starte en webshop som 17 årig, der solgte streetwear, og gik derfor igang med at fluekneppe markedet i Danmark.

Jeg fandt hurtigt ud af at det var meget svært at blive taget seriøst, specielt pga. min unge alder, og det faktum at jeg endnu ikke havde noget firma.

Men jeg blev sku ved, fyldte 18, startede et firma med hjælp fra min far, og i dag har jeg en ekslusiv partner aftale med Danmarks største streetwear leverandør Too Shy.

Min webshop hedder www.pimpit.dk og er på 3 måneder blevet Danmarks største streetwear webshop med over 2700 varer.

Shoppen er baseret på en Dandomain løsning, som er yderst fleksibel.

Min erfaring er at PBS andre diverse registreringer er nemme nok at få styr på, det sværeste er leverandørerne af produkterne.

Til slut skal det nok nævnes at jeg først fylder 19 til sommer, så mit råd til dig er; tro på dit projekt, og go for it.

Mvh

Mathias Lundø

www.pimpit.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)