Hej Er der nogen som kan hjælpe med lovgivning angående arbejdsgiver mulighed for at begrænse medarbejders rejseaktivitet under en langtidssygemelding? Vi har en medarbejder ansat som er sygemeldt “mindst 10 dage fra d.d.” men uden begrundelse andet end “god lægelig grund” i lægeerklæringen. Det passer præcis med den periode hun tidligere har bedt om fri, men ikke kunne få det, da jeg må tage hensyn til andre medarbejderes ønske om fri. Hun havde nemlig ekstraordinært 4 uger over sommerferien, og vil nu have yderligere 3 uger henover jul og nytår. Men alle vil have fri mellem jul og nytår, så jeg kunne kun tilbyde hende 2 uger. Nu dukker der pludselig en lægeerklæring op, men den virker mystisk, da hun samtidig har vedhæftet hendes kvittering på side 2, hvis hun har betalt mindre pris fordi hun er studerende, men det er hun absolut ikke. Men jeg tænker at en udlandsrejse kun vil forværre den lægelige grund der måtte være til hendes sygemelding. |
Brian Ph.:Er der nogen som kan hjælpe med lovgivning angående arbejdsgiver mulighed for at begrænse medarbejders rejseaktivitet under en langtidssygemelding?
Det er noget underligt noget.
Jeg kender et firma, hvor en medarbejder blev sygemeldt i sommer. I uge 42 var der billeder på FB fra en ferie syd på. DET KAN MAN GODT.
"Sygdom" kan sættes i stå, holde ferie og herefter igangsætte sygdom igen. Enten er du syg eller ...
Men systemet er sådan. Arbejdsgiveren checkede ved sin organisation og sådan er det ....
I min optik underligt.