Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde tilbageholder værktøj

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 28. Oct 24
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Regningen er det mindste. Skidt med de ca. 30-35.000, det går nok. Det er nemlig mere værktøjet.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 22:27

TømrerSvenden:
Det er nemlig mere værktøjet.

så kom dog i gang med at gøre noget frem frem at trække tiden ud.  Du må sgu træde i karakter som tømmer mester, dine svend skal sgu da ikke holde møde men kunde og en fremmed tømre, de er din opgave som chef.

TømrerSvenden:
Regningen er det mindste

ha hvis det er din holdningen, så må du som tømre tjene for alt for meget.  Du skal da have betaling for dit arbejde, og ikke på nogen måde betale for andres arbejde. Din kunde har en rigtigt dårlig sag. 

Tilmeldt 28. Oct 24
Skrevet kl. 23:36
De står i DK, jeg står på job godt 7.000km væk, så det er en kende svært at holde møde med den kunde.
Tilmeldt 28. Oct 24
Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
De står i DK, jeg står på job godt 7.000km væk, så det er en kende svært at holde møde med den kunde.

Det var nu ikke den regning til den anden tømrer jeg omtalte, men hendes regning til mig.

Og definer “for meget”… hvis vi tjener godt, er det fordi vi arbejder en pæn del. Der er sjældent konkurrence på de priser.
Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 07:43

TømrerSvenden:
Og definer “for meget”… hvis vi tjener godt, er det fordi vi arbejder en pæn del. Der er sjældent konkurrence på de priser.

hvis man kan sige at 30-35.000 DKK ikke er så vigtige så må penge da ikke betyde ret meget, ergo må man tjene for godt ;-)  

TømrerSvenden:
Det var nu ikke den regning til den anden tømrer jeg omtalte, men hendes regning til mig.

Selv selvfølgeligt skal kunden da betale for dit arbejde - længere er den da ikke,  der skal da også betales for  tabt arbejdsfortjeneste til din svend pga. manglende værktøj. 

Tilmeldt 28. Oct 24
Skrevet kl. 09:52
30-35.000 svarer til godt 20m2 terrasse, eksempelvis. Så nej: Det er ikke mange penge i min verden.
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 10:24

Eh jeg ved ikke om du trænger til et kursus i grundlæggende matematik.

Men hvis du tjener 35.000 på at lægge 20M2 terresse så mener jeg det er en lidt for god forretning.

Husk omsætning er jo ikke indtjening.

Men hvis man kan smide en normal månedsløn væk fordi det ikke betyder sp meget, så kan det på sigt godt blive op af bakke at drive virksomhed.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:28

Det handlede om en regning på 30-35.000 DKK som ikke betød det store hvis kunden ikke betalte den. 

Tilmeldt 28. Oct 24
Skrevet kl. 15:03
Præcist. Regningen på 35 er ikke det vigtige. Det vigtige er svendens værktøj. Men nu får kunden en mail om, at hun har 3 dage til at kontaktes svenden for afhentning, og advokaten er allerede forberedt på han nok skal sende en mail også.
Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:29

Spændende lad os endelig høre hvad der sker i sagen.  Er der taget forbehold for tabs arbejdsfortjeneste i mailen?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)