Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af vare indkøb.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en udfordring jeg ikke lige havde forventet, så søger gode råd.

Har fået mulighed for t lave en større handel med et parti frosne fødevare. udfordringen består i at jeg skal finansiere indkøbet da det kræver betaling ved afsendelse.

Selve salget vil ske 7 uger senere når varen leveres ved kunden. her efter er der krav om 30dages kredit fra kunden. men der kan udstedes bank garanti for beløbet.

Selve indkøbet beløber sig til ca. 10 mio DKK og jeg forventer at kunne lave en avance på ca. 1,2 mio DKK på handlen.

Jeg har kun en drifts kredit på 500k DKK så selv finansiering er ikke en mulighed, hvordan kommer jeg videre herfra?

PS. Har styr på reglerne omkring handel med fødevare.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46857
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24

umiddelbart, hvis der udstedes en fuld bankgaranti kan den formentlig belånes, men det æder jo af avance og jo kun fra den udstedes, og det er jo nok først ved levering og de sidst 30 dage, så 7 uger hænger du på

Du må vel prøve, om du - med basis i en ordre du vel har allerede når du bestiller, man belåne ordren med kontakt om bankgaranti fra levering)

Alt kan jo i princip finansieres, men renten kan være voldsom og gøre avancen er alt for lille, og rimelig finansiering via bank er nok eneste jeg lige kan se, da du vel ikke kan opnå leverandørkredit men, skal betale ved afsendelse - som også er normalt

En del af avancen ved den type handler ligger netop i dækning af finansiering

Held og lykke med projektet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:16
Tak for svar. Skal bare ha det til at lykkes første gang, så kommer der jo flere muligheder i fremtiden. Det ser umiddelbart ikke ud til at jeg kan få min nuværende bank til at spille med, Så jeg må ud at afsøge andre muligheder.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)