|
Lyder lidt underligt. Det vil normalt ALTID være afsender der, helt som du beskriver, anmelder, og så får AFSENDER og ikke køber erstattet produktet. Det erstattes til indkøbsprisen og ikke til hvad du tog for den normalt, men jeg ved ikke hvordan fragtfirmaer gør med privat indbo, det ville jeg bestemt tro, skulle være forsikret for beløbet, for overhovedet at være dækket til den fulde værdi
jeg har aldrig hørt, at KØBER får pengene, så normalt skal det ødelagte returneres til dig - Hvis du har tegnet forsikring for de 8000 værdi og den så, mod sædvane, betaler de 8000 til køber, så vil du have ret til genstanden retur. Siger forsikringen/fragtselskabet virkeligt, at de erstatter de 8000 kr til køber og ikke til dig der bestilte fragten, så må det jo være fordi, varen er 0 værd og derfor i princip tilhører forsikringen . hvis nogen vil have med den at gøre
Det er en meget usædvanlig ting at fragt via forsikring dækker et fuldt beløb uden det er det fragtfirma/forsikring, som så i princip ejer genstanden
Det kan du jo bare høre fragtselskabet om, for dækker de fuldt, er genstanden deres
vh John Hannover