|
Hvis du skal udtale dig om "generiske" CMS'er kræver det vel at du har 100% styr på dem - Det vil jeg godt anfægte at du har. Derudover så viser markedsanalyserne jo tydeligt at op imod 80% af de nuværende udbydere af eget udviklede CMS'er ikke findes om 5 år - De kan simpelthen ikke matche udviklingsindsatsten hvis du sammenligner med de store open source systemer. Jeg har f.eks. 2500 udvidelsesmuligheder liggende som udgangspunkt + jeg koder custom komponenter, moduler og plugins - Det hele kan kombineres til utroligt mange forskellige løsningstyper og lad os slå fast at du slet ikke betaler for CMS softwaren - du betaler for opsætning, tilpasning og design i forhold til dit behov som kunde. Så hvis du vil tjene penge på cms softwaren + tage betaling for tilpasning, opsætning og design (jeg antager ikke at du er så naiv så du tror du kan matche alle kunders behov i et system off the shelf) så kan du jo umuligt underbyde de priser der er nævnt herinde hvis du samtidig skal levere et kvalitetsprodukt. I bedste fald kan du blive en standardløsnings udbyder der kan ramme en bestemt målgruppe med et produkt der matcher dem mest muligt - men der vil stadig være mange kunder du ikke kan ramme - præcis som alle andre har deres målgrupper også vil din løsning slet ikke kunne matche de strategiske muligheder for moduleret udbygning og tilpasning i takt med behovet forandre sig. |
Peder & Peter: Det største problem jeg ser med den slags "konkurrence" er at herinde kan du spørge efter et stort komplekst system som vitterligt koster xx tusind at lave _ordentligt_, og så kommer der en af billig-udbyderne og leverer et produkt der ikke står mål med kundens ønsker, og så får kunden en dårlig opfattelse Amino ... og det er jo ikke fedt :/
Men nej jeg ønsker skam heller ikke at tage 2000kr's kunder, men jeg ønsker heller ikke at sige nej til dem. Der er _mange_ der ringer til os fra lokal egnen og spørger om vi ikke lige kan klare en hjemmeside, og et eller andet sted er det da en træls omsætning at sige nej til hvis man kan få det til at løbe rundt.
Derudover ser jeg et markeds herinde for værktøjer til folk som vil lave billige hjemmeside ;)
Bliv gratis medlem