Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på et billigt professionelt website?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder: Jeg har lige forsøgt at finde det via Google igen - men jeg kan simpelthen ikke finde den.

Anyways konklusionen var (som jeg husker det) at en del af problematikken gik på at udviklerne i de traditionelle virksomheder med eget udviklede CMS'er sidder bagerst i virksomheden og de var en begrænset størrelse hvorimod du på de store open source systemer kan være op imod 200.000 der udvikler videre på systemet.

Altså taler vi selv med ganske beskedne månedesløninger et milliard beløb i udviklingstimer per månede for at matche den løbende udvikling på et system i forhold til et open source system. skal vi ikke bare konstatere at der ikke findes eller vil komme et dansk ejet cms der kan komme i nærheden af den udviklingsbyrde.

Derudover er vidensdelingen en voldsom gevinst for systemerne som flytter deres udviklingskurver betragteligt fremad - hver gang der foretages et kvanteskridt udviklingsmæssigt slår det relativt hurtigt igennem for hele communitiet omkring systemet og dermed "vokser" udvikler og "vidreudanner" udvikler communitiet som sådan sig i en flok.

Der er altså tale om elementer af organisatoriske læring i forbindelse med en udforskende strategi hvor fokus for communitiet som sådan ligger på teknologiske nyvindinger og udvikling - og hele den udnyttende strategi ligger i enkelte aktøreres ( i form af virksomheder eller enkelt personers) kommercielle tilpasning og support til systemet.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:12

mcsolutions:

Peder TakeTwo.dk:

Det går såmænd udemærket med studiet, efter planen er vi alle i TakeTwo færdig med uddannelse her til sommer så vi er snart på fuld tid.

Har du fået hevet et par markedsføringsøkonomipraktikanter ind til projektet eller har du været ude at hyrer?

/Peder 

Jeg ville have haft et par praktikanter men havde lidt for travlt ... fik en kæmpe ordrer ind i December og den har vi sådan set knoklet med siden, vi sider som du ved nu 7 mand på kontoret i Skive og har alt andet at se til end at "passe på" praktikanter :)

Men jeg har taget et par gamle klassekammerater ind deltid som gerne ville have noget erfaring inden de læser videre. (og så er jeg selv den tredie :p) 

Hehe, havde næsten gættet hvem tredjemand var Stick out tongue

Det er da rart at der er gang i butikken... Vi er også helt lagt ned lige i en periode, så der er da et marked for lidt tungere kundespecifikke løsninger...

/Peder 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:16

Peder: Ja der er et markede ... bare se på alle de Sap og Axapta konsulenter der fimser rundt ... specialtilpassede løsninger er kommet for at blive, det værste der sker er at vi bliver tvunget over i Opensource ... eller kommericielle løsninger, der vil stadig være et marked for det kompleske. Der hvor risikoen måske er er at i kan blive tvunget til at lægge jeres eget CMS på hylden ... ligesom der også er en lign. risiko for den løsning vi overvejer at udbyde :/

Nå men nu vil jeg holde helligdagen i hu og tage mig en svømmetur, kan være vi snakkes i weekenden. Vil stadig gerne have flere kommentarer på det oprindelig spørgsmål :)

God påske, hilsen Mikkel (der finder det pudsigt at Granholm og de andre billige ikke har været her endnu Stick out tongue

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:18

Jeg har været her Mikkel og jeg er vist også en af de billigere, der leverer en lorteløsning i form af Joomla Smile.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 14:21

Hejsa Ronnikc

Jeg kan sagtens se fordelene ved opensource udviklingsmiljøerne. Og det er jo også klart at det ikke er muligt for virksomheder som vores et følge med i det tempo. Vi udvikler så tilgengæld ikke andet end vi får ordre på.

Jeg er dog overbevist om at der er svagheder i modellen som retfærdiggør closedsourcesystemer. F.eks. er der nok ikke alverdens fokus få lidt moduler med et lidt smallere volumenmæssigt scope. Der er jo nok ikke nogen der bruger flere tusinde timer på at udvikle et system, med et markedsvolumen på say 10 kunder, for så blot at give systemet væk efterfølgende. Der er sandsynligvis ikke konsulenttimer nok i det efterfølgende til at der kan blive skabt en levedygtig forretning på det.

Ydermere er der også hele elementet med at udviklerne senere skal ernærer sig af at rette fejl i de løsninger de selv har udviklet.

/Peder 

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 14:25

mcsolutions:

Peder: Ja der er et markede ... bare se på alle de Sap og Axapta konsulenter der fimser rundt ... specialtilpassede løsninger er kommet for at blive, det værste der sker er at vi bliver tvunget over i Opensource ... eller kommericielle løsninger, der vil stadig være et marked for det kompleske. Der hvor risikoen måske er er at i kan blive tvunget til at lægge jeres eget CMS på hylden ... ligesom der også er en lign. risiko for den løsning vi overvejer at udbyde :/

Det kan da godt være at opensource systemerne engang når et niveau hvor vi ikke længere har fordel af at bruge vores eget system mere. Men jeg tror nu nok det er et stykke ude i fremtiden Cool, der er trods alt ingen grund til at sidde og rette i andres kode når man selv har et system som virker...

/Peder 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:28

Selvfølgelig er det et markede for closed source systemer som jeres - jeg siger blot at der over de næste 5 år vil ske en konsolidering og udskiling på markedet der gør at 4 ud af 5 spillere på markedet idag er væk.

Den primære årsag til det er konkurrencen fra open source systemerne som i dag er så modne så de får alvor kan udspille closed source systemerne på mange dele af markedet.

Bemærk at jeg havde mit første eget udviklede CMS med ecommerce modul allerede i '98 baseret på klassisk asp (vbscript) og kildekoden ligger da stadig i en mappe på min maskine - men der er en årsag til jeg er hoppet på open source vognen Smile

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 14:34

Som sagt tidligere, jeg tror gerne på at de fleste closedsource systemer bliver lagt på hylden inden for den næste årrække.

Jeg tror så desværre blot at det blive de små udbyddere som bukker under for presset først. Hvilket jeg tror vil resulterer i tidligere nævnte problemer.

Men vi får jo se...

Forresten, hvis du tilfældigvis skulle falde over den tidligere nævnte markedsundersøgelse må du gerne sende et link til mig. 

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 01:18

Jeg tror som Peder også at en del closed-source CM-systemer vil eksistere fremover, for der vil altid være folk der vil mene det er det bedste. Vi leverer selv løsninger i hhv. Umbraco og Typo3, og jeg skal da ærligt indrømme at efter at have prøvet flere forskellige closed-source cms'er så valgte vi netop open source, fordi vi her har mulighed for at lave et system der passer til kunden, fremfor at tvinge et system ned over hovedet på folk, som de skal bruge lang tid på at lære at kende.

En kommentar til prisniveauerne herinde: Jeg er lidt overrasket over at nogen kan levere hjemmesider i en prisklasse der ligger under 10.000.  Hvor mange skitser præsenterer I så kunden for, og hvor lang tid bruger I på hver skitse? Hvor meget medbestemmelse har kunden på layoutet? Det er ikke mange timer, der må ligge i et projekt til kr. 4000-6000, så på mig lyder det som noget samlebåndsarbejde? En sådan pris fordrer jo også at alting kører lige efter bogen.. hvilket mange års erfaring efterhånden har lært mig at det i en del tilfælde ikke gør

Jeg skal være ærlig og sige at vi også har været i det samme billige prisleje engang, men det er gået op for os, at det overhovedet ikke er rentabelt, hvis man skal levere et ordentligt gennemarbejdet produkt, og samtidig brødføde 2 personer. Vi ved godt, at en højere pris muligvis sier nogle kunder fra, men samtidig håber vi på at lokke andre til, som er villige til at betale for den gode kvalitet.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 07:08

Simon: Jeg giver dig helt ret, der er meget dårlig økonomi i samlebåndsarbejde og kundetilfredsheden er ofte ikke særlig god. Men det er skam ikke kun på grund af designet (som du ellers ligger op til) der er mindst ligeså meget godkendelses arbejde i sematiken på sitet, i teksten, fotografering og cirka _alt_ :)

Ej god hjemmeside skal helst koste 15-20.000 for at der er tænkt på alt, det forstår folk bare ikke når de får 2 bud på 15.000kr og 10 bud på 3.000kr 

Alle andre: Kan se nogen af jer har misforstået et eller andet og bildt jeg selv ind i at vi arbejder med et closed-source system. Dette er altså _ikke_ tilfældet med mindre en kunde explicit efterspørger dette! 

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)