Jeg er samler af fodboldtrøjer (ca. 500) og er begyndt at sælge ud af dem via dba mm. Trods det er meget indbringende, så er det også ret bøvlet. Så leger lidt med tanken om at oprette en webshop. (Det er nok ikke mindre bøvlet med webshop, men noget jeg synes kunne være et sjovt projekt) Går jeg den vej, skal jeg så til at se mig som hobbyvirksomhed? Og hvad er den bedste vej frem for mig, da mit varelager på 500 trøjer jo er privat og er uden regninger. Håber min situation giver mening. Ekstra info er også at jeg ser en tendens der peger mod, at jeg kan få udfordringer med max. Indtjening. |
Fra Hobby til Hobbyvirksomhed?
- 1
|
Der findes ingen grænse for hvad du må tjene ?? så hvad er det du mener? |
Men lige nu sælger jeg bare ud af privat samling. Jeg kan dog se at jeg vil ramme 50.000 kr årligt i salg hvilket jeg kan læse mig kræver moms registrering. Det jeg håber at få hjælpe omkring er hvis jeg gerne vil tage skridtet videre og lave en webshop. Samt jeg er i tvivl om hvordan jeg skal håndtere at mit varelager. Jeg vil gerne have styr på den del inden jeg køber domæne mm. |
Der er ikke en virksomhedsform der hedder hobbyvirksomhed. Det er blot noget SKAT vurderer hvis det ikke erhvervsaktivt og så har man ikke fradrag for evt underskud blot
vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com