Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Hobby til Hobbyvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg er samler af fodboldtrøjer (ca. 500) og er begyndt at sælge ud af dem via dba mm.

Trods det er meget indbringende, så er det også ret bøvlet. Så leger lidt med tanken om at oprette en webshop. (Det er nok ikke mindre bøvlet med webshop, men noget jeg synes kunne være et sjovt projekt)

Går jeg den vej, skal jeg så til at se mig som hobbyvirksomhed?

Og hvad er den bedste vej frem for mig, da mit varelager på 500 trøjer jo er privat og er uden regninger.

Håber min situation giver mening.

Ekstra info er også at jeg ser en tendens der peger mod, at jeg kan få udfordringer med max. Indtjening.
Tilmeldt 16. Jul 24
Skrevet kl. 12:03
en vigtig pointe, er at jeg i forhold til indtjening, er ret tæt på det maksimale af hvad jeg må tjene.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12792
Skrevet kl. 15:48

Totte78:
er ret tæt på det maksimale af hvad jeg må tjene.

Der findes ingen grænse for hvad du må tjene ??  så hvad er det du mener?

Tilmeldt 16. Jul 24
Skrevet kl. 16:55
Beklager hvis ikke jeg har været tydelig.
Men lige nu sælger jeg bare ud af privat samling. Jeg kan dog se at jeg vil ramme 50.000 kr årligt i salg hvilket jeg kan læse mig kræver moms registrering.

Det jeg håber at få hjælpe omkring er hvis jeg gerne vil tage skridtet videre og lave en webshop.
Samt jeg er i tvivl om hvordan jeg skal håndtere at mit varelager.
Jeg vil gerne have styr på den del inden jeg køber domæne mm.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46965
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59

Der er ikke en virksomhedsform der hedder hobbyvirksomhed. Det er blot noget SKAT vurderer hvis det ikke erhvervsaktivt og så har man ikke fradrag for evt underskud blot
Du skal altid føre samme regnskab, med eller uden moms og angive resutat til skat

Hvis du momsregistrerer og ikke gør det når du rammer 4000 kr per måned, men så overstiger de 50 t på nogen 12 mder periode, så kan du få moms og bod for al din omsætning. de 50 t er ikke en bundgrænse med punktet hvor man skal registrere så snart det er åbenlyst man kan komme over de 50 t på nogen 12 mdre område

Dit varelager sker der ikke noget med - du har først momsfradrag for indkøb fra den da du er momsregistreret og lægger moms på alt salg
Dit varelager er heller ikke en udgift i regnskabet, det er kun varer du har solgt, det andet - lageret- er en værdi helt som penge i banken

Få lidt regnskabshjælp så du ikke pludseligt står i store skatte/moms problemer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)