Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS og partnere

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal til at oprette et ApS

Planen er at jeg forholdsvis skal have forretnings partnere ind,.

Har læst mig frem Til at den bedste struktur. For mig er At have et holding selskab og så lave et driftsselskab.

Men hvordan rent praktisk.  Hvad er smartest.

Skal jeg oprette holding først og indskyde 40.000 i det. Og så kan. De. 40.000 bruges til at indskyde i driftsselskabet? 

Når. Der så kommer. Partnere kan de købe andel og pengene for det ryger i mit holding selskab. 

Eller alternativt kan vi lave det som en kapitsludvidelse ei driftsselskabet.

Eller Skal Jeg Oprette driftsselskabet og bare køre. Virksom. Heden i det og så tage partnere ind der.

Og hvis jeg opretter mit holding Selskab efter driftsselskabet, hvordan får jeg så Min ejerandel Af Driftsselskabet ind i mit holding selskab? 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 572
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:39

Det lyder som om der er høj målsætning med selskabet, og det er i hvert en indikation på at et holding kan være en god idé.

Umiddelbart vil det normale i den situation være at stifte holding+drift på en gang (rullende kapital = genbrug af de 40.000) og nye partner vil typisk komme ind via en kapitalforhøjelse hvor der kan være en overkurs som reflekterer den værdi du har skabt forud for deres indtræden.

Det vil være væsentligt mere komplekst at få holding ind bagefter - inkl. mulig beskatning af dig privat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46818
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:53

DanB:
Skal jeg oprette holding først og indskyde 40.000 i det. Og så kan. De. 40.000 bruges til at indskyde i driftsselskabet?
ja det vil klart være det normale

DanB:

Når. Der så kommer. Partnere kan de købe andel og pengene for det ryger i mit holding selskab. 

Eller alternativt kan vi lave det som en kapitsludvidelse ei driftsselskabet.

JA det er så mulighederne

DanB:
Eller Skal Jeg Oprette driftsselskabet og bare køre. Virksom. Heden i det og så tage partnere ind der.
så sparer du jo de ca 10.000 holding mindst koster hvert år . lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset løn/oms, erhvervskonto bank, certificeret regnskabsprogram og derlit hvis du skal bruge hjælp til sambeskatning årsrapport og selvangivelse mm

DanB:
hvis jeg opretter mit holding Selskab efter driftsselskabet, hvordan får jeg så Min ejerandel Af Driftsselskabet ind i mit holding selskab?

Via revisor og aktieombyning og nyt selskab - koster, så VIL du holding inden for første 3 år så hav det fra start

Vigtigt er først og fremmest også en god ejeraftale . ellers kan du lige så godt stå til søs på en armeret sømine http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 01:15
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Det behøver bestemt ikke koste 10.000 årligt at have et holdingselskab. Hvad angår forsikring bør det ikke være noget problem at få forsikringen i driftsselskabet til også at inkludere holding. Der er ligeledes mange som forhandler sig til ikke at betale bankgebyr for deres holdingselskab. Godkendt regnskabsprogram med funktionalitet til årsrapport kan gøres for 500 kr + moms årligt. Assistance omkring skat og indberetning kan klares for omkring 2.000 kr + moms.

Det være sagt, så er jeg enig i at man skal forstå hvad et holdingselskab kan og ikke kan, og man skal vurdere om potentialet står mål med omkostningerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21

Steffen Bering Jensen / www.multiregnskab.dk:
Det behøver bestemt ikke koste 10.000 årligt at have et holdingselskab.
enig i forsikring kan være billig i drift når holding er med på policen, men ser det nu ikke ret ofte gratis idag?
Bank får du sjændent meget under 3-5000 kr - regnskabsprogrammer let samme - men jeg synes det er super hvis dit program kan sikre årsrapport til 500 kr og assistance med sambeskatning og selvangivelse for 2000 kr - Jeg holder fast i 10.000 kr kan man trygt regne med det løber op i ofte

vh John Hannover

Tilmeldt 27. May 18
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 12:53

arh.... "Danske Business One" er godt nok lidt pebret i oprettelse, men koster 99 kr / måned på den officielle prisliste.

Som i så mange andre tilfælde skal der nok gøres en indsats for at få etableret en fornuftig løsning omkring sit holdingselskab, men der er altså et pænt beløb at spare hvert år. Rigtig mange iværksættere bliver desværre ramt af unødigt høje omkostninger på den front for nemt er det jo ikke.

Så John... et forslag på denne dag hvor regeringen også har fremlagt en iværksætterstrategi.... både du og jeg så jo gerne iværksættere og mindre virksomheder hjulpet godt på vej så de både overholder lovgivningen og ikke rammes af højere omkostninger end nødvendigt. Hvad siger du til at jeg viser dig "state-of-the-art" it-løsning for holdingselskaber, og så kan du overveje om du vil skrive noget henvendt til de omkring 9.000 iværksættere der hvert år opretter et holdingselskab?

vh Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22

Steffen Bering Jensen / www.multiregnskab.dk:

arh.... "Danske Business One" er godt nok lidt pebret i oprettelse, men koster 99 kr / måned på den officielle prisliste.

Som i så mange andre tilfælde skal der nok gøres en indsats for at få etableret en fornuftig løsning omkring sit holdingselskab, men der er altså et pænt beløb at spare hvert år. Rigtig mange iværksættere bliver desværre ramt af unødigt høje omkostninger på den front for nemt er det jo ikke.

Så John... et forslag på denne dag hvor regeringen også har fremlagt en iværksætterstrategi.... både du og jeg så jo gerne iværksættere og mindre virksomheder hjulpet godt på vej så de både overholder lovgivningen og ikke rammes af højere omkostninger end nødvendigt. Hvad siger du til at jeg viser dig "state-of-the-art" it-løsning for holdingselskaber, og så kan du overveje om du vil skrive noget henvendt til de omkring 9.000 iværksættere der hvert år opretter et holdingselskab?

vh Steffen

jeg tror som bare du kan beskrive det her - og har du en løsning der er billigere og forståeligt som dinero f.eks til en langt lavere pris - så kan jeg ikke se noget galt i du beskriver den her

Ja det er ofte år 1 der er dyrest - på sigt er danske bank billigere end de fleste - mange nye går i Lunar til 3000 kr som vel heller ikke er vildt - 

vh John Hannover

Tilmeldt 27. May 18
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:06

Vil ikke lige kaste mig ud i et større reklamefremstød, men lidt betragtninger som måske kan være til gavn for et bredt publikum...

I Danmark har vi på godt og ondt omkring 100.000 holdingselskaber fordelt på alle størrelser. De er i meget stort omfang hidtil ikke blevet bogført i et bogføringssystem, og det er jo også meget forståeligt i de tilfælde hvor alle årets transaktioner kan stilles op på 10 linjer.

Det ændrer sig nu hvor ændring i bogføringsloven træder i kraft.... Erhvervsstyrelsen er begyndt at sende breve til selskaber der starter nyt regnskabsår 1. juli 2024 med en beskrivelse af kravet om at benytte et godkendt bogføringssystem. Derfor må alle med regnskabsår der følger kalenderåret også forvente et brev senere på året.

Man kan på nuværende tidspunkt godt finde et "gratis regnskabsprogram" der rent faktisk er gratis for holdingselskaber pga ingen omsætning. Måske bliver det også ved med at være gratis. Dermed vil man kunne opfylde lovkravet, men derudover er der ikke meget hjælp.

Der findes imidlertid også en anden løsning (til de nævnte 500 kr) hvor det godkendte bogføringssystem inklusive i prisen også har funktionalitet omkring skat og opstilling af årsrapport - endda med specifik funktionalitet knyttet til holdingselskaber.

Der er ikke nogen "one-size-fits-all" løsning, men det nye krav kunne jo være en god anledning til selv, eller endnu bedre med hjælp fra revisor, at overveje hvordan holdingselskabet fremover skal håndteres.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23

enig i dinero stadigt kan være gratis i holding uden oms - godt point i alle fald, for de som bruger det - ofte vil man nok i alle fald bruge samme program til drift og holding og så betale i drift hvis dinero i alle fald - 
langt fra alle klarer dog skattereguleringer og sambeskatning uden hjælp - sagt ud fra de meget brugte Iværksætter sites på facebook - hvor de fleste fortæller, at de ender let omkring de her 10.000 per år for et holding, men JA det kan måske gøres for det halve med lidt research

vh John Hannover

Tilmeldt 27. May 18
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:55

Det afgørende er at professionelle regnskabsfolk netop skal bruge deres tid på at checke ting og hjælpe kunderne - ikke på en masse copy-paste og bøvlede løsninger til opstilling af årsrapport. Det er endda ikke unormalt at revisorer betaler 500 kr for en løsning til alene at opstille årsrapport. Der er rigtig meget som kan gøres bedre og billigere til gavn for ikke mindst iværksættere og små virksomheder.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)