Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering på "Nummerpladerammer"

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare bruge samme links over det hele /default.asp?... er langt at foretrække.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 11:51

Rene G:
Håber da Google er så klog at den ved at intet navn = index.asp  default.asp osv men det kan man selvfølgelig ikke vide med sikkerhed for så er det jo pludselig yderst vigtigt hvilken en af siderne man (eller folk iøvrigt) linker til.

Hvor skulle Google vide det fra ?

WebServere har som regel en liste af default content pages. Der angiver hvilken side der skal skal svares med, hvis domænet tilgås uden en specifik fil er angivet. Når du skriver www.domain.dk/?productCategoryID=3&productID=28 så modtager du svaret fra www.domain.dk/default.aspx?productCategoryID=3&productID=28, fordi default.aspx var det første fundende filnavn, som fandtes både i din liste af default content pages og på din disk.

Google har ikke en jordisk chance for at gætte, hvad du laver på din server. Har du to forskellige URL'er opfattes de som to forskellige sider.

Du bør derfor være konsekvent med din link syntax, ellers vil du blive straffet af Google med en lavere PageRank, men også en lavere IR Score, fordi du har to ens sider med samme indhold.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:56

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 14:08

Runge:

...ellers vil du blive straffet af Google med en lavere PageRank, men også en lavere IR Score, fordi du har to ens sider med samme indhold.

Hej Runge

Har du nogle links til hvor dette bliver diskuteret? Der hvor jeg ser det største problem i forhold til duplicate content er at Link Reputation for hver side kan blive lavere fordi indgående links deles mellem to url'er. Men det er måske også dette du mener med laver I Score?

Kan ikke se hvorfor Google skulle straffe pagerank.

/Jesper

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 09:45

Hej Jesper,

Næh ikke lige på stående fod, men prøv at søge efter "The Anatomy of a Search Engine" på stanford, eller kig Matt Cutts blog igennem.

www.domain.dk, domain.dk, www.domain.dk/default.aspx er alle forskellige side, også selvom de måske retunere den samme HTML.

Er du derfor ikke konsekvent i din linksyntax kan du risikere, at dit site fremstår som et site med flere ens sider.

Din PageRank er en floating point værdi beregnet på baggrund af bl.a. antalet af ingående links og deres PageRank. Du kan tolke PageRank som sidens vigtighed eller popularitet på nettet.

Din PageRank bliver beregnet ved crawl tidspunktet. Det giver naturligvis senere søgninger på Google et performance boost, at have et index over populariteten/vigtigheden af alle sites på nettet. 

Når jeg skriver IR score (Information Retrieval Score) mener jeg meget abstrakt sidens oprigtighed set i henhold til dit/dine søgeord. Der er mange faktore som spiller ind her f.eks. URL'en, titler, metatags, font, duplicate content, spam.

IR Scor'en bliver tilsidst kombineret med den statiske PageRank, hvilket giver din afgørende rank på søgningen.

Jesper Jørgensen:
Kan ikke se hvorfor Google skulle straffe pagerank.

Har du ialt 10 indgående links, 7 til www.domain.dk og 3 til domain.dk. Så vil www.domain.dk og domain.dk få kun tildelt en PageRank på 70% og 30% i forhold til hvad du kunne have fået, hvis du havde været konsekvent i din linksyntax.

vh

Anders

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 10:36

Hej Runge

Jeg kender skam artiklen "anatomy of...", pagerank, IR SCore m.m. og følgende fra Matts hjemmeside fortæller at man ikke skal forvente problemer som ærlig webmaster med 2-3 ens sider:http://www.mattcutts.com/blog/duplicate-content-question/

Det du beskriver er ikke en "straf" fra Google, men en naturlig konsekvens af at hvis man spreder sine links over flere sider, så vil de naturligt ranke lavere end hvis du samlede linkene på samme side.

Eller hvad mener du med at "Google straffer"?

Mvh Jesper

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 16:05

Hej Jesper,

Om du kalder det at blive "straffet med en lavere PageRank" eller en "naturlig (negativ) konsekvens" er vist ordkløveri.

Matt Cutts siger godt nok at det formegentlig ikke skader, at have en enkelt eller to sider, som findes i mere end en version. Han anbefaler dog at du holder det til et minimum, og at du altid bør huske at linke til den orginale version.

Faktum er at du bør være konsekvent i din linksyntax.

Lad mig lige slå fast, at duplicate content aldrig vil kunne skade din PageRank. PageRank har absolut intet med content at gøre. 

Vh

Anders

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 18:18

Runge:

Om du kalder det at blive "straffet med en lavere PageRank" eller en "naturlig (negativ) konsekvens" er vist ordkløveri.

Jeg er så uenig. En Google straf ser jeg som beskrevet her: http://www.seomoz.org/blog/how-to-handle-a-google-penalty-and-an-example-from-the-field-of-real-estate

Altså primært noget Googles spam team har været indeover, som fremgår af ens webmaster tool hos Google og/eller som kræver en reinclusion request. Jeg ville aldrig bruge ordet straf om en naturlig effekt af at hjemmesiden ikke er søgeoptimeret. 

/Jesper

Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:57

Jeg vil tro at det kunne gi' lidt hvis du laver en side som du f.eks. kalder www.stylingshop.dk/nummerpladerammer/

Om din forside skal redirecte til dette eller ej ved jeg ikke, men google elsker når keywords indgår i selve url'en.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 20:59

Jeg tror helt sikkert du har ret. Ærgerligt at jeg ikke har mulighed for at lave Nice URL'er men en undermappe som du skriver, skulle ikke være noget problem ;-)

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)