Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan optimerer man når man har flere sider om samme keyword?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :) 

Håber ikke det her er ugens dummeste spørgsmål eller at jeg fremstår som et naivt fjols, men..... jeg vil hellere spørge og lære noget end at holde mund og lade som om jeg er klog :)

På www.bryllup.dk har vi omkring 200 artikler om bryllupsplanlægning.

Alle artiklerne er skrevet  men en lille smule ordenssans omkring søgeord - dvs. hvis artiklen handler om eks. bryllupsbudget, så har jeg gentaget det på en naturlig måde nogle gange i artiklen frem for at kalde det 10 forskellige ting, men artiklerne er ikke, som sådan, skrevet som superoptimerede sider.

Jeg er nu begyndt at følge lidt med i vores placering i Google og ærgrer mig over at vi overgår vores konkurrenter i både artikelkvalitet og -antal, men at de outranker os for vildt i Google. Det synes jeg er moralsk forkert, men det skyldes nok at jeg er en dum bondedreng :)

Jeg bruger Advanced Web Ranking til at holde styr på hvordan vi er optaget i eks. Google.

Her får jeg det indtryk, at nok har vi en masse indhold, men at der ikke er "styr" på det og at det ranker meget forskelligt.

Med meget forskelligt mener jeg at to artikler der i princippet er ens men handler om to forskellige ting (eks. "sådan køber du brudekjole" og "Sådan køber du vielsesringe") kan ranke meget forskelligt på trods af at de i omfang, skrivestil og indhold er tæt på ens (bortset fra at varen varierer).

Det forstår jeg ikke. 

Men - nu til spørgsmålene:

  1. Når vi nu har så mange artikler, skal vi så bare fortsætte som nu eller skal vi lægge en strategi for dagen, hvor vi mere målrettet går efter én artikel på hvert område/vare/del af bryllupsplanlægningen, der tager top 10 i Google?
  2. Er det forkert af os - eks. spild? - når vi har eksempelvis 10 forskellige artikler om "bryllupsbudget"? Det kan være det lyder dumt når jeg spørger, men bliver Google forvirret over hvilken af de 10 vi så reelt vil have bedst ranket på artiklen? Det virker som om at vi kun "må" få én af artiklerne med hvert keyword med.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

En måde at hjælpe Google lidt på vej kan være at udvælge en enkelt artikel indenfor hvert delemne/søgeord og så sørge for, at der fra de 9 andre relaterede artikler bliver linket til den udvalgte artikel. F.eks. en stump tekst i den sidste del af artiklen, hvor du skriver "Her kan du læse mere om <link>at lægge bryllupsbudget</link>" og linker til den udvalgte artikel. På den måde vil de 9 andre relaterede sider være med til at støtte op om den udvalgte sider. Det bliver gode, relevante links, når emnet er stort set det samme. Anchorteksten skal selvfølgelig indeholde netop de nøgleord, som artiklen skal findes på.

Det vil være den nemmeste måde at gøre det på, og den metode vil tillade jer at fortsætte som hidtil i forhold til at fylde flere artikler på siden.

I må  forresten få to forskellige sider med på en given søgning. Hvis de begge ligger indenfor samme interval, vil I få en dobbeltplads i søgeresultaterne, hvor det andet resultat står lige under det første og er rykket en smule ind.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha, så man laver sådan en form for "pyramide", så som:

HOVEDARTIKEL = "Sådan lægger du bryllupsbudget"

Underartikel A = "Sådan bruger du vores bryllupsbudget online"

Underartikel B = "Gode sparetips til dit bryllupsbudget"

Underartikel C = "Eksempler på bryllupsbudgetter"

I hovedartiklen linker man så til A, B og C.

Er det sådan du mener?

Linker man også tilbage fra A, B og C til hovedartiklen?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt kalde det en pyramide, men så skal du forestille dig, at man linker fra alle "fundament"-artiklerne op til den i toppen.

I mit forslag skal links gå fra A,B og C til hovedartiklen, for at maksimere værdien af hovedartiklen.

Det er også en mulighed at gøre, som du beskriver, nemlig at sørge for at binde de relaterede artikler sammen med links frem og tilbage mellem dem. Det vil være lidt mindre fokuseret i forhold til søgemaskinerne, men til gengæld vil det måske øge brugervenligheden for læserne.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om at linke tilbage til hovedartiklen og helst med samme ankertekst - på den måde maksimere du værdien af de interne links på dit site til siden og den individuelle værdi som dine 9 undersider har vil så smitte af på hovedsiden.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

klp29:

Men - nu til spørgsmålene:

  1. Når vi nu har så mange artikler, skal vi så bare fortsætte som nu eller skal vi lægge en strategi for dagen, hvor vi mere målrettet går efter én artikel på hvert område/vare/del af bryllupsplanlægningen, der tager top 10 i Google?
  2. Er det forkert af os - eks. spild? - når vi har eksempelvis 10 forskellige artikler om "bryllupsbudget"? Det kan være det lyder dumt når jeg spørger, men bliver Google forvirret over hvilken af de 10 vi så reelt vil have bedst ranket på artiklen? Det virker som om at vi kun "må" få én af artiklerne med hvert keyword med.


1) I kan godt gøre begge dele, altså skrive løs med mange artikler om samme keyword, men samtidig udvælge en af dem som i vil optimere til top 10. I kan evt set hvilken side der ligger øverst i Google og udvælge den til optimering.

2) Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål, men svaret er at Google ikke bliver forvirret. Hvis det ser ud til at i kun får lov til at have en side med kan det være fordi Google kun har givet jer en begrænset kvote for hvor mange af jeres sider de tager med i indekset. Men hvis i har skrevet artiklerne for brugernes skyld er det jo ikke spildt. Skriver i kun artikler til Google, er det måske en smule spildt arbejde. Men i kan også bruge dem til jeres fordel som nævnt i forrige indlæg ved at lade de andre artikler linke til een bestemt side.HUsk at optimere anker teksten.

Mvh Jesper

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

HUsk at optimere anker teksten.

Hvad mener du?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så i princippet kunne vi få mere kontrol over vores indhold og bedre placeringer, hvis vi ændrer det nuværende til:

Alle artikler om indkøb af brudekjoler, vielsesringe osv. linker til en eller flere artikler om BUDGET fordi det er en del af bryllupsbudgettet

=>

Artiklerne om bryllupsbudget linker til "velkomstsiden" der forklarer om at man skal købe adgang til at bruge budgetmodulet

 =>

Velkomstsiden for budget linker til siden for brugerbetaling

L I G E L E D E S

Alle artikler om ting man skal gøre, linker til en eller flere sider om planlægning.

=>

Artiklerne om planlægning linker til "velkomstsiden" der forklarer at man skal købe adgang til at bruge huskelistemodulet

=>

Velkomstsiden for huskelisten linker til siden for brugerbetaling.

Osv.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)