Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop - Google ads?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 24
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften-.

Jeg har netop startet en webshop hvor jeg sælger produkter jeg selv producere.
Selvfølgelige kommer kunderne ikke lige af sig selv - Så mit spørgsmål er; Er google ads pengene hver? Eller er der andre måder jeg bør undersøge i forhold til markedsføring.
Tilmeldt 18. Feb 22
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer nok an på hvad du sælger?

Er de søgeord som du skal bruge "dyre" - altså er der rift om dem- så skal du jo byde højere for at få annoncerne vist, 

men hvis du har mindre benyttede søgeord, kan du slippe billigere. F.eks. "herreskjorte" er nok meget dyrt, fordi det er hyppigt søgt, 

mens "herre pyjamas" måske er mindre brugt. 

Hvis det er sandsynligt at kunden vender tilbage til din butik og køber igen i fremtiden, kan du selvfølgelig overveje, om Google ads er en god forretning, selvom det er en underskudsforretning på 1. køb, - håber du forstår hvad jeg mener. 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 515
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvilke produkter du sælger og dine marginaler.

Man kan sige at produkterne dikterer "budskab" og valg af medier.

Hvis du poster foto af dine produkter så får du sikker mere brugbare svar.

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 24
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Før du starter med reklame, bør du SEO optimer din side, da det giver billiger klik priser
Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 40
Fra  Gratis-hjemmeside.com Skrevet kl. 05:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er fedt, at du har startet din egen webshop med dine egne produkter! Det er en stor bedrift, og det kræver en del arbejde at få kunderne til at finde vej til din butik.

Google Ads – Er det pengene værd?

Google Ads kan helt sikkert være en effektiv måde at få trafik til din webshop på. Fordelen ved Google Ads er, at du kan målrette meget præcist mod de kunder, der allerede søger efter de produkter, du sælger. Det kan føre til høj konvertering, hvis annoncerne er godt opsat og målrettet.

Men der er også nogle ting, du skal være opmærksom på:

  • Budget: Google Ads kan blive dyrt, hvis du ikke holder øje med dit budget. Start med et lille budget og test, hvilke annoncer der performer bedst.
  • Konkurrence: Hvis du sælger produkter inden for et meget konkurrencepræget marked, kan klikpriserne være høje.
  • Løbende optimering: Google Ads kræver løbende optimering for at få mest muligt ud af dit budget.

Andre markedsføringsmuligheder

Der er flere andre måder at markedsføre din webshop på, som også kan være effektive:

  1. SEO (Søgemaskineoptimering):

    • Arbejd med at optimere din hjemmeside for søgemaskiner. Det kan tage tid, men det kan give dig organisk trafik, som er gratis i det lange løb.
    • Skriv blogindlæg og produktbeskrivelser, der er optimeret til de søgeord, dine kunder bruger.
  2. Sociale Medier:

    • Brug sociale medier som Facebook, Instagram, og TikTok til at skabe opmærksomhed omkring dine produkter. Lav engagerende indhold, der kan dele sig selv.
    • Overvej betalte annoncer på sociale medier, som ofte kan være billigere end Google Ads og lige så effektive.
  3. Email Marketing:

    • Opsaml emails fra dine kunder og potentielle kunder, og send dem nyhedsbreve med tilbud, nyheder og andet spændende indhold.
    • Email marketing kan være meget effektivt til at få gentagne køb og holde kontakten med dine kunder.
  4. Influencer Marketing:

    • Samarbejd med influencere inden for din niche, som kan hjælpe med at promovere dine produkter til deres følgere.
    • Det kan være en god måde at nå ud til en målgruppe, som allerede er interesseret i den type produkter, du sælger.
  5. Indhold og Historiefortælling:

    • Del din historie og processen bag dine produkter. Mange kunder elsker at vide, hvem der står bag produkterne, og hvad der gør dem specielle.
    • Brug billeder og videoer til at vise, hvordan dine produkter bliver lavet, og hvad der gør dem unikke.

Det er vigtigt at prøve forskellige markedsføringsstrategier og se, hvad der virker bedst for din webshop. Google Ads kan være en god start, men det er en god idé at kombinere det med andre metoder for at maksimere din synlighed og rækkevidde.

Held og lykke med din webshop! 

Opret en Gratis Hjemmeside: Https://gratis-hjemmeside.com/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)