Jeg skal nok brokke mig hvis den ik kommer frem.
Det er præcist der problemet ligger, folk går ind og giver 1 stjener når tingene går galt, men ikke når tingene går godt. Derved er der skabt et miljø hvor de er nød til at få en masse stjerner for hvornår det går som det skal, for at give et mere reelt indtryk af tingene.
Du sender 150 pakker hvor tingene går godt = ingen rating, 1 pakke hvor de fucker op, -5 = u-repræsentativ vægtning
Før i tiden havde alle fragt-firmaer ca. 1.5 stjerne på trustpilot, der self. ikke er repræsentativt af deres service.
Det kan godt være det er irriterende, men desværre et must for firmaer at prøve at presse folk til at lægge det ind, da det ellers vægter for meget med et negativt hvis bias man ikke gør.
Igen, problemet er ikke virksomheder, men i sidste ende kunden/menneskers irrationalitet. For de fragt-firmaer skubber, vil opnå en højere rating end dem der ikke gør, Selvom de enda kunne have en tilsvarende eller dårligere service. Selv samme vurdering Som så mennesker bruger til at vælge et fragt-firma efterfølgende.
Når det så er sagt, i tone med dit indlæg så er jeg mere træt af at folk pyldre så meget over små-ting. Det bare en ekstra mail og lidt rod i din indbakke som du kan vælge at ignorere. At du kan blive så irriteret over et så lille problem er et perfekt afspejling af tiden vi er i, med lidt historisk perspektiv af problemer mennesker har døjet med, er vi enormt heldige og godt stillet - og det ska' vi huske at sætte pris på.
Dog kan jeg fortælle dig at "problemet" vil blive løst for dig i fremtiden, den ene eller den anden vej, men I hvert fald med introduktion af et AI-spamfilter. Så jeg tror ikke du skal "lide" forfærdeligt meget længe.