Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsopgørelse 2007

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lavede den anden dag min udvidede selvangivelse 2007 på tastselv. Det er blevet lidt anderledes siden sidste år, så har et par spørgsmål. Efter jeg havde indtastet den fik jeg mulighed for at udskrive årsopgørelsen som PDF, hvori der stod de beløb jeg skal betale i restskat og AM-bidrag. Der står øverst på side 1, under "Resultat af årsopgørelse", at jeg skal betale et beløb x i restskat. Linien under står der, at jeg istedet kan betale beløbet y  seneste d. 1/7 08 og spare lidt penge.  Skal jeg bare betale det beløb y? Hvorfor kan jeg "spare" penge?

Under står mit rest AM-bidrag. Der står, at jeg kan se nærmere under "specifikation af arbejdsmarkedsbidrag/pension". Der står der, at indbetalingskort er vedlagt. Men der er ikke noget indbetalingskort. Hvordan går man information om, hvordan man skal betale de penge? 

Mvh. Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46

Hej!

Du sparer rentetillægget, såfremt du indbetaler senest 1/7-2008.

Der står en kørselsdato på din årsopgørelse. Indbetalingskort vil blive fremsendt til dig fra SKAT efter

kørselsdatoen.

Tilmeldt 14. May 06
Skrevet kl. 22:28

Hvornår kan jeg forvente at få de indbetalingskort?

Får jeg noget ud af at betale kortene får tiden? Hvis ikke, så kan jeg jo lige så godt lade dem stå på min bankkonto og trække renter

Mvh. Dennis

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 23:47

Dennis Madsen:

Hvornår kan jeg forvente at få de indbetalingskort?

Får jeg noget ud af at betale kortene får tiden? Hvis ikke, så kan jeg jo lige så godt lade dem stå på min bankkonto og trække renter? 

Mener der kan gå op til 3-4 uger, men de plejer at være hurtigere til det når du allerede har gjort det nu.

Indbetalingskortet skal du betale.
Hvis du får mere i rente end det koster dig at vente, så kan du jo lige så godt vente og lade beløbet indregne i næste års skat.

Mvh

Tilmeldt 14. May 06
Skrevet kl. 15:33

Tak for svaret!

Der står at jeg skal indbetale til reg. nr. 3100, kontonr. 4000978. Hvordan kan de vide, at det er mine penge de får ind? Hvad skal man skrive i modtager-feltet?

For lige at komme med nogle tal, så er min restskat 22.444. Jeg kan så indbetale 20.978 på overstående konto og så spare 1.466. Jeg undrer mig stadig over, hvorfor jeg pludselig "sparer" penge? Det troede jeg ikke skat gjorde i :) Håber I kan forklare mig hvorfor jeg ik skal betale den restskat som jeg egentligt skal, men i stedet et mindre beløb.

Mvh. Dennis

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:49

De 1466kr er renter du spare ved at indbetale din restskat inden 2/7-08 (eller hvad der nu står). Det er jo lidt som ved en bank, hvor du også spare noget af renterne jo hurtigere du indbetaler beløbet du skylder.
Skat ligger renter på da du skylder dem penge som alle andre ligger renter på og det er dem du kan spare.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51

Hej!

Ja...det er simpelt hen rentetillægget, der spares.

Tilmeldt 14. May 06
Skrevet kl. 16:00

Tak for svaret!

Mvh. Dennis

Tilmeldt 14. May 06
Skrevet kl. 16:02

Men lige en ting mere..skal jeg skrive min CPR-nummer som "besked på modtagerskonto"? Eller kan de se på overførslen, at det er mig der betaler min restskat? 

Mvh. Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11

Hej!

Skriv dit CVR. nr. på!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)