Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af "verificerings"-beløb på bankkontoen fra Etsy

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har oprettet mig hos Etsy.com, da flere af mine varer passer rigtig fint ind hos dem.

Da jeg indtrastede mit bankkontonummer til udbetalinger for salg på Etsy, skulle bankkontoen verificeres, hvilket bestod i, at de overførte et meget lille tilfældigt beløb (under 1 kr.) til min konto, uden at de fortalte det nøjagtige beløb. Jeg skulle så indtaste det nøjagtige beløb for at verificere, at jeg virkelig er ejer af bankkontoen.

Mit spørgsmål er nu -- hvordan bogfører jeg bedst dette? Det er ikke stort med bilag fra Etsys side angående transaktionen (ikke engang en email, ser det ud til), og beløbet er IKKE et "forskud" på salgsbeløb, som de overfører senere.

Det er som sagt bare et mikroskopisk beløb, men jeg står med en bankkonto, der ikke stemmer 100%.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

det er vel let at bogføre det lille beløb ind som indtægt uden moms  (og så ud igen som udgift uden moms hvis de trækker beløbet tilbage) - og så må du med det beløb og bankkonto bare selv lave bilaget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:
det er vel let at bogføre det lille beløb ind som indtægt uden moms

Næ, svært er det ikke, men det jeg spørger efter er vel i virkeligheden, hvilken konto jeg bør føre det under? Vel ikke under salg? (for så skal jeg vel lave en faktura?)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andre indtægter uden moms - en af de konti - jeg husker ikke alle systemers numre i hovedet - så længe du sørger for uden moms på kontoen, så er det med det beløb ligegyldigt faktisk - men bedst - andre indtægter gruppen

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak! Jeg bruger Billy-systemet, og det ser ikke ud til, at de bruger en "Andre indtægter"-gruppe, så jeg oprettede konto 1195 (uden moms) under gruppe 1100 Indtægter og kaldte den "Andre indtægter".
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

coffee:
Mange tak! Jeg bruger Billy-systemet, og det ser ikke ud til, at de bruger en "Andre indtægter"-gruppe, så jeg oprettede konto 1195 (uden moms) under gruppe 1100 Indtægter og kaldte den "Andre indtægter".

det kommer til at være helt fint - no problemos). Lidt sjovt de ikke har "andre indtægter" f.eks til alt coronastøtte osv som jo ikke skal med i samlet omsætning og er lidt større beløb end dig :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)