Hjemmesiden er gratis for alle at bruge, vi har ikke noget gitter - heller ikke på artikel-arkiv og nyhedsbreve.
Inden for få uger vil vi også tilbyde den trykte avis i et pdf-format - også gratis. Så det er muligt at holde sig orienteret på hjemmesiden, hvor langt hovedparten af indholdet i den trykte avis også er tilgængeligt.
Foranlediget af denne debat vil vi også undersøge, om vi kan komme med et godt tilbud til iværksættere.
Det er topdollar at artikler er tilgængelige UDEN man behøver det irriterende step med at registere sig - og sidenhen logge sig ind... eller som nogen aviser har: Man skal være abonnement på papir-avisen for at få adgang. Her har Erhvervsbladet en force fremfor eks. Børsens online-avis.
Jeg foretrækker at læse avis "mellem hænderne" - men er tit omkring online aviser også for specielle artikler, som jeg linker til eller kaster som link til kontakter o.a.
Så... keep it free... det tror jeg højner/bevarer besøgstallet. Man skal jo efterhånden logge ind overalt - og nogen gang kniber det med at huske brugernavn og passwords ;-)
Vil tage en tjekker rundt på erhvervsbladet.dk og melde "fejl" tilbage.
Iøvrigt en væsentlig og tankevækkende kommentar deMib kastede ind; det er da noget mange må tage med i sine overvejelser når sites re-lancheres.
MVH Lasse Burholt
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Tog en tjekker på artikel-arkivet, søgte på "Network Marketing", fandt en artikel fra 2004, som I har "lagt ud igen" her fornylig; jeg tog ikke en tjekker på andre artikler, men synes den var gengivet lidt sjusket: mellemrum forkerte steder og linieskift midt i sætninger.... men ok, alle ændringer har sine babysko at træde ;-)
Jeg læser alle nyheder jeg kan komme i nærheden af - min loyalitet ligger derimod dér hvor jeg får mest gratis indhold. Så hvis I gør det godt har I en god mulighed for at positionere jer som en god "gratisavis" online. Men det kræver fuld adgang!
Derudover kan I så tilføre loyalitetsprogrammer og medlemsservices, men den basale nyhedstjeneste online skal bevares gratis, så ryger I blandt de foretrukne!
Jeg har kigget lidt rundt på sitet, og umiddelbart mangler jeg kun én ting, og det er links til de seneste to dages nyheder. Det er en af de ting jeg godt kan lide ved borsen.dk - og jeg synes også at deres forside er mere overskuelig.
For at kunne modtage den trykte udgave af ErhvervsBladet gratis skal man have et CVR nr. og mindst en ansat. Hvis vi skulle distribuere gratis til alle nyetablerede virksomheder, ville det være forbundet med for store omkostninger til distribution - desværre.
Men vi vil meget gerne have flere iværksættere til at læse vores avis.
Jeg synes der er noget der ikke hænger sammen her. Jeg mener det er selvmodsigende at I siger I gerne vil have fat på iværksættere, men samtidig afskærer netop denne gruppe fra at få avisen gratis som alle andre. Jeg synes ikke det er et særlig godt udgangspunkt for at skabe den nødvendige relation og tillid til dene gruppe hvis man oplever sig som "straffet" blot fordi man er nystartet.
Det burde I ALVORLIGT overveje at lave om - ellers er jeg svært bange for at I aldrig vil trænge igennem til iværksætterne. Jeg vil gå så langt, at I faktisk burde BELØNNE iværksætterne for at læse jeres avis - altså det modsatte af det i gør nu. Find nogle særlige fordele i kan give iværksætterne, gør det attraktivt for dem at læse jeres avis.
Men vi vil meget gerne have flere iværksættere til at læse vores avis. Det er vores nye hjemmeside også et udtryk for. Hjemmesiden er gratis for alle at bruge, vi har ikke noget gitter - heller ikke på artikel-arkiv og nyhedsbreve.
Sjovt at min gamle far, med hans nystartede selskab kan få den gratis? Og han er kun ham selv