Nu er jeg muligvis lidt biased her, da jeg hovedsageligt udvikler i Java og da jeg ikke ved hvilken opgave det er Kenneth ønsker udviklet, kan jeg ikke svare mere konkret på denne specifikke opgave, men ... Jeg vil sige at hvis det er mere end "bare" præsentation af data/grafik, så er Java langt at foretrække frem for ActionScript (det som man udvikler Flash apps i) IMO. Desuden er der ofte en back-end løsninger, bag ved data tunge Flash apps, som netop er skrevet i Java (eller andet programmeringssprog). Java er også ved at bevæge sig ind i Flash (Flex) området med JavaFX Men jeg er også godt klar over at hvis opgaven er mere "grafik" ting, så er Flash muligvis den bedste løsning og ja - de fleste browsere har installeret en Flash player men alt efter om applikationen er til det "brede" publikum eller om det er til en udvalgt skare (kunder), så skal platformens pre-installeret status ikke være afgørende for hvilken man vælger - den skal den der passer bedst til løsningnen.
|
Der er intet galt med java-applet - bortset fra det med at det kun er omkring 80 % som har det installeret, hvor flash nærmere er 98%.
Hvis man laver et rigtigt java program hvor java runtime følger med, eller bruger java på serveren er selvfølgelig en helt anden sag, så er det jo lige meget om brugeren har det installeret eller ej.
Iøvrigt er jeg ikke sikkert på at kennets application er helt så grafisk endna, i virkeligheden er det vist mest noget med en masse spørsmål som skal besvares og så er vi jo ovre i noget helt almindeligt hjemmeside udvikling, så skulle det hele gå meget lettere.
Mvh