Hvad skal man bruge for at kunne dokumentere ens omsætning? Måske er spørgsmålet lidt mærkeligt men jeg har en sag kørende med en tidligere lejer af x antal km2 i min butik hvor jeg kun havde et kasseapparat. Hun har sendt en faktura hvor hun kun har skrevet 1,2,3 og 4 kvt. på? Jeg mener bestemt ikke at det er nok dokumentation fra hende! Hvordan skal hun iflg loven sende af dokumentation for hendes omsætning? Jeg håber virkelig at i både kan og vil hjælpe mig i denne sag.
Hun har lejet x antal km2 af min butik til at sælge hendes varer jeg har et udestående med hende for lejen og for varer hun har købt hos mine leverandører som jeg har betalt. Hun har selv købt varer hos andre leverandører som hun selv har betalt. Hun har kun brugt mit kasseapperat til at sælge hendes varer med. Hun har sendt en faktura til mig hvor hun kun har skrevet 1,2,3 og 4 kvt omsætning på! Jeg bestemt mener at hun ikke bare kan skrive kvartaler på hun skal udspecificerer hvad det er hun har solgt på hver enkelt varer og dokumenterer for det. Mit spørgsmål er så hvilken dokumentation skal jeg godkende for hendes salg er i følge loven?
Hun har lejet x antal km2 af min butik til at sælge hendes varer jeg har et udestående med hende for lejen og for varer hun har købt hos mine leverandører som jeg har betalt. Hun har selv købt varer hos andre leverandører som hun selv har betalt. Hun har kun brugt mit kasseapperat til at sælge hendes varer med.
hvordan har du så dokumenteret dit eget salg, hvis hun har blandet sit ind??
Eller var aftalen at hele salget skulle være dit så beskattes af hele salget og hun ikke, men at hun så betaler dig en provision for de af hendes varer du har solgt?
By Lilla:
Hun har sendt en faktura til mig hvor hun kun har skrevet 1,2,3 og 4 kvt omsætning på! Jeg bestemt mener at hun ikke bare kan skrive kvartaler på hun skal udspecificerer hvad det er hun har solgt på hver enkelt varer og dokumenterer for det. Mit spørgsmål er så hvilken dokumentation skal jeg godkende for hendes salg er i følge loven?
Loven siger ikke så meget om hvad DU skal modtage for at acceptere at betale hende - der skal du bare have en faktura, men hvis aftalen er en eller anden % eller indeholder noget med varer købt af dine leverandører, så har du klart ret til at kræve, at hun kan bevise alt hun har solgt
Hun skal også stensikkert kunne vise skat hvad hun har omsat - indtjening og udgifter - ud fra et kasseapparat eller anden præcis bogføring der viser salg for salg med og uden moms tydeligt osv men det har ikke rigtigt at gøre med, hvad hun skal dokumentere overfor dig - for det er efter hvad I har aftalt
Det lyder som om jeres aftale har været ret mangelfuld og resulteret i noget rod, som på sin vis kan være værst for hende i forhold til skat, med mindre du også har hendes salg med i din indtægt, når det var dit kasseapparat
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER