Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amazon FBA, moms og eksport spørgsmål til opstart

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,
Jeg har valgt og benytte mit sabbatår på at starte egen virksomhed i Danmark med henblik på at opererer i USA gennem Amazons FBA service. Men jeg har nogle spørgsmål vedrørende som jeg finder svært og få svar på. Hele forretningen bliver kørt fra Danmark, men alle varer bliver sendt fra Kina direkte til USA og intet kommer på Dansk jord.
Mine spørgsmål som følgende:
1. Skal jeg momsregistreres i Danmark selvom jeg ikke sælger på det danske marked? Hvis ja, hvilke regler er der vedrørende moms med salg i tredjelande?
2. Skal jeg registreres som en eksportvirksomhed til tredjelande i Danmark?
3. Søger tips og råd til at få EIN nummer i USA eller er det eneste jeg skal gøre er at udfylde SS-4 formularen?
4. Skal man først registrerer sig i den enkelte stat når man opnår økonomisk nexus, eller er det en god ide og oprette sig i alle stater på forhånd?

Hvis i har noget i gerne vil tilføje jeg ikke fik med, må i rigtig gerne dele tips og tricks :)

Tak på forhånd
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja hvis firmaets omsætning på nogen 12 mdr periode kan nå 50 t (4000 per måned generelt) - Der er ikke moms på men salget angives i momsrubrik C
2 Nej ikke som import hvis du ikke får varer til danmark og ikke sender selv fra danmark - heller ikke returvarer eller andet
3 + 4 ingen anelse

Går ud fra, at Amazon FBA så må stå for tillæg af told og evt gebyrer i USA til slutkunden - men kan ikke se hvordan det kan fremgå af dine priser - og jeg frygter, som med al dropshipping til lande uden for EU - at der vil komme utal af returvarer, hvis ikke prisen i amazon er slutprisen - ligesom man vil kunne have for lang leveringstid. Amazon tillader jo ikke sine brugere store avancer konkurrencemæssigt, så det er svært det du vil - du er oppe mod 1000vis af USA shops der selv står for det hele og importerer i store mængder til små priser fra Kina


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)