Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt importgebyr fra UPS

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i flere år importeret software fra bl.a. Canada på DVD'er, USB-harddiske og USB-sticks.

Afsender betaler alle omkostninger til UPS.

Jeg bliver normalt ikke opkrævet noget for fortoldning og alt papirarbejdet.

Pr. 1. juli har UPS indført et gebyr på 6-8 EUR for fortoldning, da "momsfritagelsen for import til EU med en egenværdi på op til 22 EUR afskaffes", så denne import nu også er momspligtig.

Min import er på typisk 500-1000 USD, så jeg har altid fået papirer fra UPS, hvor importmomsen er beregnet.
Der er ikke sket nogen ændring for mit vedkommende. Papirerne for import osv. er også præcis de samme som før ændringen, så jeg mener ikke, UPS har ret til at opkræve dette gebyr.

Har andre været ude for det samme?

Jeg har opgivet at klage til UPS. De fatter tydeligvis ikke, hvad jeg mener, når jeg siger, at de jo ikke laver nyt arbejde i forhold til tidligere for mig.

Hvem klager man til?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle har jo ret til at opkræve gebyr som de vil - men du har jo ret til at bruge en anden importør. Du påvirkes vel basalt ikke med dine værdier men de har så nok valgt et fast gebyr - ganske som Postnord længe har - og det er jo op til dem. Helt som din bank eller anden leverandør må indføre gebyrer -som man normalt varsler - men det er ikke noget der betaler sig at rode med for 6-8 euro - det er jo kun civil søgsmål - i B2b og du taber den formentlig uanset de ikke har varslet og du må bare skifte leverandør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nok enig med dig. Mit problem med UPS' forklaring er, at de fremhæver, at gebyret gælder fordi små beløb på under 22 EUR giver mere arbejde. De skriver implicit, at de ikke har mere arbejde med min import.

Jeg var lige så interesseret i at vide, om alle nu får dette gebyr pålagt, for så drejer det sig jo om rigtig mange penge.

PS. Det er stort set umuligt at skifte fragtfirma. Ansender bestemmer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Heine Svendsen:

Jeg er nok enig med dig. Mit problem med UPS' forklaring er, at de fremhæver, at gebyret gælder fordi små beløb på under 22 EUR giver mere arbejde. De skriver implicit, at de ikke har mere arbejde med min import.

Jeg var lige så interesseret i at vide, om alle nu får dette gebyr pålagt, for så drejer det sig jo om rigtig mange penge.

PS. Det er stort set umuligt at skifte fragtfirma. Ansender bestemmer.

det er nok udløst tilsvarende PostNord der har 160 kr for alle pakker der skal gennem fortoldning. Måske UPS har taget det ud af deres samlede pris - og så lagt det separat for alle importer, for at få det med for det under 22 eur. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Heine Svendsen:
Har andre været ude for det samme?

Jeg har været yde for det samme, hvor de opkræver for at sende tolddokumenterne. Jeg agter ikke at betale de det ikke er mig der er entreret med kurerfirmaet.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg så til gengæld kun vil give dig problemer.

Der kommer rykkergebyrer på, og du skal bruge en masse tid på det.

Jeg savner en slags erhvervs-ombudsmand, der kunne kikke på det.
Enkeltvis har ingen af os tid eller råd til at gøre noget ved det, selv om det er urimeligt.
UPS har absolut ikke mere arbejde med mine fortoldninger, end hidtil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går i alle fald ikke en for ny statsbetalt erhvervsombudsmand. Den slags må vi klare civilt

Jeg er ikke med på hvorfor man mener, erhverv ikke må lave nye priser og gebyrer, helt uanset de har fået mere arbejde eller ikke på lige ens egne fortoldninger eller andet. Prisfastsættelse er vel fri og del af markedet? 

Tænke sig hvis fremover alle nye gebyrer eller omkostninger der faktureres skulle godkendes ud fra påviselige omkostninger - det ville jo dræbe rigtigt meget.
At staten skulle til at have en der afgør, om erhverv må tage den ene eller anden pris eller ene eller anden prisstigning, er utopi for mig.


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er UPS' argumentation, der halter.

De skriver, at mindre værdifulde forsendelser på under 22 EUR, nu skal behandles anderledes", og det koster selvfælgelig noget, men det kan altså ikke bruges til at begrunde et gebyr for alle andre, for hvem der ikke er sket nogen ændring.

Selvfølgelig kan UPS pludselig beslutte at lægge et gebyr på os alle, der importerer til EU, også uden begrundelse, men de kan da ikke gøre det med en begrundelse, der ikke giver mening (ikke nævner alle os, der importerer for større beløb).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i begrundelsen halter - men jeg tror nu ikke det er noget man kan gøre noget ved og ikke noget man kan have erhvervsombudspersoner til at afgøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Også enig her.
Problemet er at UPS er noget nær et monopol.
Og små virksomheder som min, har ikke noget at skulle have sagt - med mindre en hel masse brokker sig, men gebyret er jo så småt, at det ikke kan betale sig. Så man finder sig i at blive tromlet af en stor virksomhed.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)