Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt importgebyr fra UPS

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med på hvad indfortoldning er og hvem, der betaler moms/told/afgifter.
Jeg importerer varer, som der løber 0% told og afgifter på, så jeg får kun importmoms på fortoldninger (som altid).

Problemet er at finde ud af om dette nye importgebyr faktisk skal betales af alle, eller om der kan ændres i afsender- og modtageroplysninger, så man undgår det.
Derfor ville jeg gerne høre fra andre importører, som måske IKKE har fået dette gebyr på deres import fra lande uden for EU.

Det er ikke muligt at få et fyldestgørende svar fra UPS' agenter, som de vist kaldes.
Jeg har kontaktet UPS via deres supportformular, men de svarer ikke, selv om de lover at vende tilbage inden 24 timer.

Deres info om gebyret er ikke nemt at blive klog på, da det ikke virker helt entydigt, hvem, der skal betale gebyret. Jeg læser det i hvert fald som at jeg ikke skal, men at der måske kan være noget med en såkaldt IOSS-registrering eller noget andet, der står forkert.

UPS: info om nyt importgebyr: https://www.ups.com/assets/resources/media/da_DK/EU_VAT_Reform_EU_Business-EU.pdf

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Heine Svendsen:
Problemet er at finde ud af om dette nye importgebyr faktisk skal betales af alle
det skal det - efter reglen om fritagelse for moms mm under 80 kr værdi blev afskaffet 1/7 - så det er for alle og tages af UPS - postnord og alle og det er importøren der skal betale det
tidl tog en del speditører det alene som del af fortoldningsgebyret - men idag er alle - efter bortfald af 80 kr reglen, gået over til at tage det direkte af importøren for alt generelt. For større beløb er det helt ligegyldigt beløb, men for små pakker er det naturligvis dyrt - men det er helt tilsigtet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak!

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

...så skal jeg bare ha' fortalt dem, at de ikke behøver bruge 10 kr. på at sende en regning med brev hver gang.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej.... Jeg tror ikke jeg blander ting sammen. Det at en fortoldning er gratis, betyder jo ikke at den er gebyrfri, eller at disse tilskrives afsender. Der kan tilkomme et hav ef gebyrer på en simpel forsendelse gennem et kurerselskab.

Typisk vil det være ifbm at en fortoldning stiller nogle krav i klareringsprocessen der er udover hvad en standard "Fue" indeholder. Fx hvis den er ekstra tidskrævende, eller importør ikke har styr på deres sager, dette vil i næsten alle tilfælde blive faktureret til importøren.

 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)