Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pantefogden kommer ..!🤯🤯🤯

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

C.Mærsk:

hvis vi nu siger jeg skylder fx 380.000 og jeg ved at sælge nogle private effekter, måske kan betale 2/3 af der skyldige på en gang.

og måske kan jeg nå at betale det resterende inden et evt. møde i skifte / fogderetten.

kunne der være en mulighed? For ønsker på ingen måde at gå konkurs ? Er det noget man kan aftale med fogeden eller kommer han “ bare” for at se om der er værdi i virksomheden?


Det vil ganske klart hjælpe at nedbringe gælden - Det vil SKAT som jo har sendt fogeden kunne se positivt  MEN - 
Når fogeden er ude, så er der kørt en fogedforretning rent juridisk - og det vil være gambling ikke at sikre sig forståelse. Der kan ske det, at du helt uden om ApS - som du siger, sælger private effekter - og så alligevel ikke får skatteaftale
Du får IKKE fogeden på dig, uden du faktisk HAR misset at indgå en aftale med skat, som KUN må indgå aftale for et år (af gangen i realitet - men ofte helt enkelt kun for ET år)

Det tyder på at du har misset tilbagebetalings aftale - uden jeg kan være sikker - men lyt for himlens skyld ikke til den som her synes at vide noget om foged og skat - men som er helt i skoven - for du kan ende som taber

Jeg er ikke interesseret i du skal ende galt, og netop derfor advarer jeg mod hæftelsesgennembrud, som er ret almindeligt i dag, hvis fogeden ser spor forfordeling af ejer selv, mens skat og moms intet får.

Konkurs vil så være det fogeden vælger hvis ikke du kan betale - i 100% af alle tilfælde, der er ingen anden udvej for fogeden i et ApS der ikke kan betale skatte/momsgæld - så DONT do it

Du kan sælge private ting og MÅSKE få aftale med SKAT - ikke fogeden, som ikke indgår nogen form for aftale - om at aflyse fogeden når du betaler en stor del - men er det noget med over ET år - så tror jeg ikke du får en sådan aftale, for skat må ikke indgå aftaler ud over et år, lovmæssigt. I så fald kan du have betalt måske 200.000 kr privat og så alligevel gå konkurs. Så er det bedre ikke at betale, og leve med en konkurs - HVIS du ikke udsættes for hæftelsesgennembrud, som jeg så advarer mod øget risiko for, ved evt at tage løn og kørepenge selv midt i sagen du er inde i.

Fogeden kommer for EN ting - Få sine/skats/kreditorers penge. Får fogeden ikke det - så erklæres virksomheden konkurs - så rimeligt enkelt er det desværre.

Der er ikke skygge af forhandling med fogeden - den forhandling ligger alene med SKAT/kreditorer - og er nok forpasset når fogeden er inde over - for så er der kørt skifteretsforretning der har bekræftet gælden - ellers kan fogeden slet ikke komme

Tal med skat/moms - det er eneste vej - fogeden er helt kold over for argumenter - fogeden tager gerne 2/3 - men erklærer så konkurs for den sidste 1/3 som evt skat/moms stadigt mangler - Smid ikke gode penge efter dårlige - og deraf - hvis du står i et hul, stop med at grav

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvis fogeden ser spor forfordeling af ejer selv,

Det vil da glæde fogeden, hvis det sker! Så sker der da ikke hæftelsesgennembrud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
hvis fogeden ser spor forfordeling af ejer selv,

Det vil da glæde fogeden, hvis det sker! Så sker der da ikke hæftelsesgennembrud.

Du bruger nok den korrekte version af forfordele - og jeg en lidt ældre-  men dansk sprognævn skriver faktisk:

2.  Forfordele: give nogen mere end andre eller mere end vedkommende har krav på; behandle nogen bedre end andre - (Regnes af mange for forkert i dag) - 

Meningen er i alle fald for mig, at fordele noget til sig selv frem for andre - og ja - det er så der hæftelsesgennembrud opstår - specielt hvis gæld til skat f.eks kan omfatte manglende skat af tidl. løn til sig selv. Man ender her let, ved at forsætte løn til sig selv og ikke kunne betale skat gælden - med at være stillet som personlig virksomhed, og det er jo ikke normalt formålet med et ApS

Når fogeden kommer - så tager denne hvad der kan tages - men dækker det så ikke skatte og momsgæld - så er der meget meget kort til en konkurs, og en kurator der kan - og her måske vil - gå efter hæftelsesgennembrud

Når fogeden kommer, ER der givet allerede kørt krav om betaling - med en max frist på 1 år (skat må ikke give længere kreditfrist for gæld til dem). Normalt vil den aftale så være brudt allerede af skyldner - ellers kommer der ikke en foged.
Man skal derfor helst få aftalen på plads, med på den ene eller anden måde at få betalt gælden inden for 1 år INDEN fogeden er der og være forsigtig med at give sig selv penge, før andre kreditorer (her skat/moms) under den periode - som ejer. (til ansatte ville det give mindre risiko)

I lyset af, at trådstarter skriver, han for alt i verden vil undgå konkurs - OG stor risiko for hæftelsesgennembrud ved manglende skat af egen løn OG forsat udtag af løn på et tidspunkt det kan være klart, at andre kreditorer ikke kan betales - så kan jeg ikke se andet godt råd, end at undlade at forsætte løn til sig selv frem for betaling af gæld.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal være den første til at indrømme at det kan være svært, men jeg tror virkelig at du skal tale med en som kan se på det udefra.

Du skriver at du har private aktiver som du kan bruge, men en anden løsning ville måske være at lade det nuværende ApS gå konkurs. Vente til covid er ovre og så bruge de aktiver du har til at starte op påny.

Nogle gange er det bedre at vide hvornår man har tabt, indkassere tabet og komme videre.

Men snak med en advokat og en revisor.

Ud fra det du skriver tror jeg at det er svært for nogen her at fortælle dig hvad du bør gøre.

Vi har en kunde som blev ramt direkte på deres forretning da landet lukkede ned sidste år. De erklærede deres A/S konkurs, og ventede nogle måneder inden de startede op hjemmefra med et ApS er nu ved at genopbygge deres forretning

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg Tager kontakt til en advokat. Hvad vil der ske hvis man betaler alt gæld inden fogeden kommer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

C.Mærsk:

jeg Tager kontakt til en advokat. Hvad vil der ske hvis man betaler alt gæld inden fogeden kommer?

Så kommer fogeden ikke og sagen er afsluttet.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Du bruger nok den korrekte version af forfordele - og jeg en lidt ældre-  men dansk sprognævn skriver faktisk:
Cookie - John Hannover:
Du bruger nok den korrekte version af forfordele - og jeg en lidt ældre-  men dansk sprognævn skriver faktisk:

Uanset alder, så er betydningen den samme.

Når vi er i byen og en siger "der blev du forfordelt med et kram". Så kan jeg kun sige nej.

Der er for mange i dag, der ikke kender betydningen af at forfordele.

Men, når du kan henvise til sprognævnet, så kan du også den rigtige vending?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
Du bruger nok den korrekte version af forfordele - og jeg en lidt ældre-  men dansk sprognævn skriver faktisk:
Cookie - John Hannover:
Du bruger nok den korrekte version af forfordele - og jeg en lidt ældre-  men dansk sprognævn skriver faktisk:

Uanset alder, så er betydningen den samme.

Når vi er i byen og en siger "der blev du forfordelt med et kram". Så kan jeg kun sige nej.

Der er for mange i dag, der ikke kender betydningen af at forfordele.

Men, når du kan henvise til sprognævnet, så kan du også den rigtige vending?

ja - og du er da dygtig - du har nu MÅSKE forstået hvad jeg siger OG at begge vendinger faktisk praktisk bruges -  - tråden handler om en skattegæld og ikke sprog - og du har fået meget klart svar først - og skal IKKE spilde min tid yderligere - det gør du i forvejen alt for ofte sagt lige ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

C.Mærsk:

jeg Tager kontakt til en advokat. Hvad vil der ske hvis man betaler alt gæld inden fogeden kommer?

Så er problemet helt ude af verden - han bliver aflyst ganske enkelt - og du kan forsætte - helst uden at skabe ny gæld - så det er klart det optimale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)