Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pantefogden kommer ..!🤯🤯🤯

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har et Aps og har lige fået besked i eboks på at pantefogden vil komme forbi. 

jeg har været lukket i mange mdr. pga. corona og det har giver noget minus i moms og skat..! 

jeg havde endelig lavet en afdragsordning med inddrivelsen. Men trods det så skal jeg mødes med pantefogden.

Mit spørgsmål er om jeg må give mig selv løn og kørepenge som normalt?? Jeg skal først mødes med fogeden den 7. 

pft

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

C.Mærsk:
jeg havde endelig lavet en afdragsordning med inddrivelsen. Men trods det så skal jeg mødes med pantefogden.

Det er for at se om der er aktiver, de kan gøre udlæg i og derefter sælge på auktion!.

Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Så jeg kan fortsætte som normalt med lån og med afdrag til skat. Der er ikke rigtig noget at gøre udlæg i.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

C.Mærsk:

Hej

jeg har et Aps og har lige fået besked i eboks på at pantefogden vil komme forbi. 

jeg har været lukket i mange mdr. pga. corona og det har giver noget minus i moms og skat..! 

jeg havde endelig lavet en afdragsordning med inddrivelsen. Men trods det så skal jeg mødes med pantefogden.

Mit spørgsmål er om jeg må give mig selv løn og kørepenge som normalt?? Jeg skal først mødes med fogeden den 7. 

pft

hvis du siden kan vurderes som hævende løn selv - og kørepenge - på et tidspunkt du ikke kunne betale anden gæld, så vil du kunne blive mødt med hæftelsesgennembrud = personlig hæftelse for det hele  (og det vil du også hvis det er skat af egen løn i alle fald)
Du kan da umuligt heller betale løn og skat af den - uden der er midler og dermed noget at gøre udlæg i, men jeg ville absolut ikke vove det - du ender med personlig hæftelse for alt

Når man er nede i et hul, så er noget af det første man skal, at stoppe med at grave

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jun 21
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Når man er nede i et hul, så er noget af det første man skal, at stoppe med at grave

Hvis du kan sandsynliggøre at du ved videre drift kan arbejde dig op af hullet, kan du vise omhu ved at udbetale en begrænset løn + kørepenge til dig selv, så du får dækket basale leveomkostninger.

Jeg vil anbefale dig at tage en snak med en uvildig, så du kan få konkret rådgivning fra en som ikke følelsesmæssig og økonomisk involveret. F.eks. en virksomhedsrådgiver.

Den rådgivning kan gå to veje. Det kan være det der skal til for at du giver slip, slikker dine sår og kommer videre, men det kan også være dokumentation over for dig og dine kreditorer for at det giver mening at kæmpe videre.

1 konkurs er ikke en plet på cv'et, det er en dyrtkøbt erfaring som åbner nye og bedre jobmuligheder. Og 1 konkurs står ikke i vejen for at du kan starte en ny virksomhed senere, men skat kan stille krav om sikkerhed, hvis du påfører dem et større tab.

Husk at holde nuværende personligt økonomisk tab op imod risikoen ved videre drift.

(Been there, done that.)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten:
vis du kan sandsynliggøre at du ved videre drift kan arbejde dig op af hullet, kan du vise omhu ved at udbetale en begrænset løn + kørepenge til dig selv, så du får dækket basale leveomkostninger.

ja - men hvis det går galt - og vor trådstarter har skattegæld fra tidl løn til sig selv - så vil jeg godt bide skeer på, at en kurator vil sige hæftelsesgennembrud, hvis indtjening alene bruges på løn og kørepenge  og ikke på kreditorer - HVIS det går galt - og det er den jeg er rigtigt bange for her. ApS ejer der forsætter løn og kørepenge til sig selv og er til fogeden med moms og skat, tager risiko for, at alt - også den eksisterende gæld, bliver personlig

Men enig - - bare er det svært at dokumentere at det giver mening ofte - hvis ikke man kan vise man har en klar afbetalingsplan der overholdes inden lønnen - og så med fogeden allerede udmeldt - JEG ville nok ikke turde umiddelbart - slet ikke hvis gælden hører til tidl. løn uden betalt skat (og moms)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis vi nu siger jeg skylder fx 380.000 og jeg ved at sælge nogle private effekter, måske kan betale 2/3 af der skyldige på en gang.

og måske kan jeg nå at betale det resterende inden et evt. møde i skifte / fogderetten.

kunne der være en mulighed? For ønsker på ingen måde at gå konkurs ? Er det noget man kan aftale med fogeden eller kommer han “ bare” for at se om der er værdi i virksomheden?

Tilmeldt 12. Jun 21
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Men enig - - bare er det svært

Nu er Amino ikke hvad det var for 10 år siden, men det undrer mig at der ikke er aktive rådgivere på forummet, der har erfaring med mindre erhvervsdrivende.

Der er trods alt rigtig mange virksomheder som med statens hjælp har opbygget en massiv gæld under coronanedlukningerne, og vel at mærke uden at staten har foretaget nogen som helst form for kreditvurdering. Og det er vel nu og i den kommende tid de har behov for hjælp.

For år tilbage var der en der til en i nød tilbød gratis rådgivning ud fra egen erfaring i en ligende situation og på et fagligt grundlig.

I dag er der én tilbage som maler fanden på vægen. Eller ??? :-)

Tilmeldt 12. Jun 21
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

C.Mærsk:

hvis vi nu siger jeg skylder fx 380.000 og jeg ved at sælge nogle private effekter, måske kan betale 2/3 af der skyldige på en gang.

og måske kan jeg nå at betale det resterende inden et evt. møde i skifte / fogderetten.

kunne der være en mulighed? For ønsker på ingen måde at gå konkurs ? Er det noget man kan aftale med fogeden eller kommer han “ bare” for at se om der er værdi i virksomheden?

Der er personlig gæld. Og så er der selskabets gæld. 2 forskellige ting.

Hvis du er villig til at indskyde privat eller der er risiko for hæftelsesgennembrud bør du søge rådgivning. = Revisor eller Virksomhedsrådgiver.

Rådgivning er en (mindre) omkostning for virksomheden og vil ikke udløse hæftelsesgennembud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten:

C.Mærsk:

hvis vi nu siger jeg skylder fx 380.000 og jeg ved at sælge nogle private effekter, måske kan betale 2/3 af der skyldige på en gang.

og måske kan jeg nå at betale det resterende inden et evt. møde i skifte / fogderetten.

kunne der være en mulighed? For ønsker på ingen måde at gå konkurs ? Er det noget man kan aftale med fogeden eller kommer han “ bare” for at se om der er værdi i virksomheden?

Der er personlig gæld. Og så er der selskabets gæld. 2 forskellige ting.

Hvis du er villig til at indskyde privat eller der er risiko for hæftelsesgennembrud bør du søge rådgivning. = Revisor eller Virksomhedsrådgiver.

Rådgivning er en (mindre) omkostning for virksomheden og vil ikke udløse hæftelsesgennembud.

Og du virker helt tabt i forhold til at kende til hæftelsesgennembrud  Du rent ud VRØVLER og skulle stoppe - Du har slet ikke forstået problematiken - Hæftelsesgennembrud kan være ved at skylde skat og moms og så forsat hæve løn mm - og måske ende med ikke at kunne betale kreditorer - herunder skat af tidl løn og moms - når fogeden har meldt sig. At du mener DU ved bedre her er tosseri helt enkelt

Tag nu og stop mand - eller sæt natpotten lidt til side

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)