Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendom i selskab eller VSO

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har fundet en ejendom, som jeg gerne vil købe. 
Den består af 3 lejligheder og et erhvervslejemål. De to lejligheder er udlejet, den sidste vil jeg selv bo i. Erhvervslejemålet skal bruges til mit enkeltmandsfirma, indtil jeg har mønt til at omdanne lokalerne til endnu en lejlighed (byggetilladelse er indhentet). 

Det er min første ejendom, og jeg forventer at investere i flere ejendomme i fremtiden - men jeg kan ikke helt gennemskue hvilken konstruktion der giver mest mening for mig. 
Jeg har et holdingselskab i forvejen, og umiddelbart vil jeg mene det smarteste er, at oprette et driftselskab og købe ejendommen igennem det. Men så udløser det vel skat af fri bolig, når jeg selv bruger lokalerne? 

Bør jeg i stedet anvende VSO, og købe ejendommen igennem mit enkeltmandsfirma? Er der andre konstruktioner som giver mere mening? Er det fundamentalt forkert at bo i sin egen udlejningsejendom? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tænker på at sælge ejendommen om nogle år, kan du lægge den i et separat selskab, evt. et ApS.

Fordelen ved det, er at så kan du sælge selskabet, så skal der ikke oprettes nyt skøde og ingen stempel. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper5631:
Jeg har et holdingselskab i forvejen, og umiddelbart vil jeg mene det smarteste er, at oprette et driftselskab og købe ejendommen igennem det. Men så udløser det vel skat af fri bolig, når jeg selv bruger lokalerne
ja skat er meget høj når hovedaktionær bebor bolig ejet i eget ApS

Kasper5631:
Den består af 3 lejligheder og et erhvervslejemål. De to lejligheder er udlejet, den sidste vil jeg selv bo i. Erhvervslejemålet skal bruges til mit enkeltmandsfirma, indtil jeg har mønt til at omdanne lokalerne til endnu en lejlighed (byggetilladelse er indhentet). 
lidt samme problematik - hovedejer udleje til eget EMV er også givet skattetungt - her kunne man se på VSO i EMV

Jeg ville slet ikke gøre dette uden en time med en god revisor på banen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)