Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandører til webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står og gerne vil starte en webshop som sælger dametøj.

Jeg kan bare ikke se hvordan det giver mening at finde leverandører (brands) og lave aftaler med dem.
Hvorfor skulle mine kunder ikke bare købe varerne hos "brandets" egen webshop til samme pris?

Ydermere har jeg har set flere webshops (eks. Bahne) hvor udvalget er bredere end i tøjbrandets egen shop - hvordan kan det lade sig gøre, at leverandørerne har færre varer end de webshops der køber ind hos ditto?

Håber på jeres hjælp.
På forhånd tak.

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Halløjsa

Først og fremmest er det jo ingen garanti at en kunde køber ved dig, brandet selv eller en tredje, fremfor den fjerde butik. 

Du kan jo skille dig ud på mange forskellige måder:

- Udvalg

- Service (retur, svartid, oplevelse i sig selv

- Priser

og meget andet. Lad være med at starte en webshop hvis du ikke ved hvordan du vil skille dig ud fra konkurrenterne. Særligt i tøjbranchen hvor der findes så mange forskellige udbydere. Så hvis jeg ikke kan vække dig kl. 03 om natten og spørge: "Hvorfor skal jeg købe den her kjole ved dig?" og så få et godt svar - så skal du ikke gøre det :-)

Udvalget bestemmer de enkelte brands selv. Eksempelvis har selected et meget begrænset udvalg online ift. til flagstore butikker. Det er vel et valg/fordi det administrativt tager tid at få en model ind, tage billeder, rette til, skrive tekster etc før det lander online. 

Det er forholdsvis nemt at finde leverandører i dag pga. internettet. Sværere er det at få en aftale hvis man ikke har en nogenlunde forretningsplan. Hvorfor skulle et brand vælge at få sit tøj på din hjemmeside hvis du ikke kan fremvise en nogenlunde plan eller et holdbart argumnet for at du kan sælge tøjet :-)

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at finde en bestemt niche. Det kan være en bestemt aldersgruppe, bestemt type, mv. Lad os sige at du går efter plussize kvinder. Det er muligt at H&M, Boozst mv. har dette, men måske skal man søge på tværs af mange brands mv. I din shop vil man kun se plussize tøj, så det er nemmere at finde og der vil være et større udvalg lige præcist til den målgruppe.

Hvis det fungerer kan du så overveje at udvide til andre målgrupper som er relateret til den første målgruppe. Pas dog på at du ikke lige pludselig ligner de andre.

At finde en god målgruppe kræver lidt research, men den tid du bruger her vil være den bedste investering du laver i forbindelse med din webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)