Jeg kan bare ikke se hvordan det giver mening at finde leverandører (brands) og lave aftaler med dem. Hvorfor skulle mine kunder ikke bare købe varerne hos "brandets" egen webshop til samme pris? Ydermere har jeg har set flere webshops (eks. Bahne) hvor udvalget er bredere end i tøjbrandets egen shop - hvordan kan det lade sig gøre, at leverandørerne har færre varer end de webshops der køber ind hos ditto? Håber på jeres hjælp. På forhånd tak. |
Halløjsa
Først og fremmest er det jo ingen garanti at en kunde køber ved dig, brandet selv eller en tredje, fremfor den fjerde butik.
Du kan jo skille dig ud på mange forskellige måder:
- Udvalg
- Service (retur, svartid, oplevelse i sig selv
- Priser
og meget andet. Lad være med at starte en webshop hvis du ikke ved hvordan du vil skille dig ud fra konkurrenterne. Særligt i tøjbranchen hvor der findes så mange forskellige udbydere. Så hvis jeg ikke kan vække dig kl. 03 om natten og spørge: "Hvorfor skal jeg købe den her kjole ved dig?" og så få et godt svar - så skal du ikke gøre det :-)
Udvalget bestemmer de enkelte brands selv. Eksempelvis har selected et meget begrænset udvalg online ift. til flagstore butikker. Det er vel et valg/fordi det administrativt tager tid at få en model ind, tage billeder, rette til, skrive tekster etc før det lander online.
Det er forholdsvis nemt at finde leverandører i dag pga. internettet. Sværere er det at få en aftale hvis man ikke har en nogenlunde forretningsplan. Hvorfor skulle et brand vælge at få sit tøj på din hjemmeside hvis du ikke kan fremvise en nogenlunde plan eller et holdbart argumnet for at du kan sælge tøjet :-)