Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

krypto virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
hej med jer :-)

En lille spirrende idé skal snart realiseres.

Jeg ønsker at oprette en enkeltmands virksomhed, hvoraf jeg vil "mine" bitcoins mm. disse krypto valuta udbetales til en digital wallet, som jeg så vil sælge for DKR.

spørgsmålet er bare, er der nogen special jura jeg skal tage højde for?
Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er jeg ikke helt sikker på jeg forstår...

Du vil investere i krypto som en enkeltmandsvirksomhed? Efter du har investeret / købt krypto'er på en platform vil du flytte/opbevare dem i en wallet. Et evt. overskud med tiden vil blive konverteret til danske kroner som du vil udbetale? 

Først og fremmest bliver du beskattet kraftigt på krypto. Om beskatningen er anderledes fordi du gør det i en enkeltmandsvirksomhed ved jeg ikke, men udgangspunktet vil jeg tro er den samme. Den danske stat ser krypto som spekulation og beskatter den derfor anmindeligevis som personlig indkomst. 

Hvad skulle fordelen være ved at gøre det gennem en enkeltmandsvirksomhed? 

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du har et par ASIC chips eller en Quantum computer så glem den ide. 

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på at det er rentabelt med de danske elpriser. Jeg ved godt at de kinesiske miners er blevet lukket og at derfor skulle være blevet ca. 30% lettere (det er det tal jeg har set) at mine bitcoins, men det kræver alligevel et ret seriøst setup.

Ang. det juridiske er det nok mest skat du skal tænke på. Om en enkeltmandsvirksomhed her den rigtige løsning for dig, skal du nok spørge en revisor om.

Hvis du går igang så bliv ikke overrasket hvis politiet tropper op for at tjekke om du har gang i en hash produktion :-) på grund af dit elforbrug.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mining er grundlaget for Bitcoins og uden mining vil bitcoins ikke virke idet mineren godkender den enkelte transaktion. Men el-priserne i danmark er for høje til at det vil kunne betale sig. Hvis du benytter dig af egen solenergi så kan det måske lade sig gøre, men du skal så også have fat i hardware som sparker numse.

Selv hardwaren kan være kostbar. Derudover skal du tænke på opgraderingen af hardwaren, supporten af den hvis den går ned osv.

Hvis der skulle være penge i noget så vil det være daytrading af crypto - det virker fint, men kræver en pæn sum at starte op med.

Tilmeldt 2. Jul 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
min idé bygger på at jeg vil have en stor mine kørende, som så skal mine f.eks. etherum eller hvad der nu aktuelt er rentetabelt at mine.

"overskudet" aka de minede coins, vil jeg så sælge på f.eks. coinbase og trække ud som profit.

strømpriserne er ikke så slemme når det køres som erhverv da jeg netop kan spare elagift og moms
Tilmeldt 2. Jul 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
har ellers et fint overskud med mine 6x GPU? så hvad har jeg overset?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

mr.hein:
har ellers et fint overskud med mine 6x GPU? så hvad har jeg overset?

Har du så også fratrukket prisen for hardwaren? Hvis ikke så er dit overskud ikke så stort :)

Selv har jeg arbejdet med daytrading via software som kører perfekt.

Tilmeldt 2. Jul 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
overskud er overskud gider ikke day trade da det er et skatte helvede uden lige
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)