Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Organisationsstruktur til boliginvesteringsselskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der findes nogen herinde, der har erfaring med boligudlejning?

Jeg står i den situation, at jeg overvejer at starte et boligudlejningsselskab sammen med tre kammerater. To af kammeraterne er uddannede tømrer, og de vil derfor stå for al vedligeholdelse og istandsættelse af ejendommene. Jeg selv og min anden kammerat vil skulle stå for det administrative og indskyde den nødvendige kapital til udbetaling og materialer ved istandsættelse.

Da vi skal indskyde kapital til køb af første ejendom, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan I ser sådan en konstellation fungere? Tanken er, at tømrerne som tidligere nævnt vil skulle stå for istandsættelsen og dermed bidrage med 'gratis' arbejde, da jeg tænker, de skal være medejere på samme vilkår som vi to andre. De får derfor ingen løn men lægger deres timer i fritiden til at arbejde på boligen. Deres 'mangel' på indskud af kapital vil så blive arbejdet af med tømrerarbejde mv.

Ved udvidelse af boligporteføljen tænker jeg ikke, at min kammerat og jeg skal indskyde yderligere kapital i selskabet, men at det i stedet skal være lejeindtægterne fra bolig 1, der skal være kilden til finansieringen af bolig 2.

Vil det kunne fungere med en ligelig fordeling af ejerskabet, så alle ejer 25%? Eller findes der en bedre og 'smartere' måde at fordele sol og vind lige i dette tilfælde?

Det skal nævnes, at der kigges på ejendom i et prisleje omkring 1 mio. kr.

Pft. 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en PM, der er en række af forhold du skal være opmærksom på i forhold til ejendomsbranchen og jeres setup.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)