Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma eller Aps

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. May 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg arbejder fuldtid og min årlig indkom før skat er ca 480.000 or. Jeg vil gerne start min egen virksomhed (webshop) ved siden af mit arbejd. Min forvented indkom for første år er ca 100.000-150.000. Jeg er i tvivl hvis Jeg skal opret en personlig virksomhed eller Aps.

Også , hvilke Bank passer bedst hvis Jeg skal betale 5-10 faktura (euro) hver måneder til leverendør i Tyskland.

På forhånd tak!
Mvh
Shaz
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bizstart:
Hej Amino,

Jeg arbejder fuldtid og min årlig indkom før skat er ca 480.000 or. Jeg vil gerne start min egen virksomhed (webshop) ved siden af mit arbejd. Min forvented indkom for første år er ca 100.000-150.000. Jeg er i tvivl hvis Jeg skal opret en personlig virksomhed eller Aps.

Også , hvilke Bank passer bedst hvis Jeg skal betale 5-10 faktura (euro) hver måneder til leverendør i Tyskland.

På forhånd tak!
Mvh
Shaz

Det med personlig virksomhed eller ApS er mist af alt risiko spørgsmål  se fordele og ulemper her i skema mm http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Det er ikke let at finde en bank idag- men start i egen bank i alle fald. Lunar kan være lidt besværlig da du ikke kan lave direkte betalinger til udland, men skal via ex transferwise - men det er bare at jage rundt - med en god fast indtægt som du bestemt har (og som du bør slå på) så burde det være en formsag af få bank Wink

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville sige: start med enkeltmandsvirksomhed!!!, jeg fortryder meget jeg startede selskab

ved enkeltmandsvirksomhed skal du bruge mindre tid på adm. og regnskab, skat, årsrapport osv osv osv.... 

og en overset fordel ved enkeltmandsvirksomheder, både hvis det går godt eller skidt, er at dit regnskab/overskud/omsætning er hemmeligt, mens

alle informationer om dit Aps bliver offentliggjort, - for (u)venner, naboer og konkurrenter er alle info om dit selskab blot en google søgning væk :( 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Shaz.

Jeg går ud fra at du vil starte din virksomhed op sideløbende med at du stadig fastholder dit arbejde som du trækker 480k om året hjem på- not bad😉

Jeg har sagt det før- Ham John er en klog mand, han har ret i at det hele i bund og grund handler om risiko hvad angår selskabsform.

Men jeg tænker at 480k er meget godt og du sagtens kan leve meget fornuftigt for. Jeg tænker også at du ikke vil satse hele butikken på dit selskab. Så hvorfor ikke oprette et aps og undlade løn osv og opbygge en fornuftig kapital løbende.

Når du kommer til et punkt hvor du tænker at du alene kan leve af at være selvstændig, så kan du investere selskabets penge i noget større eller evt. Foretage udbetaling i form af udbytte hvis du ikke ønsker at vlre fuldtidsselstændig. Men du betaler kun selskabskabsskat på 22% af overskuddet og når du til flere mio. Jamen så har du dem som du kan investere i forretningsøjemed uden at blive beskattet yderligere i form af a-skat eller udbyttebeskatning. Når du dette punkt, så kan du så overveje at droppe dit fuldtidsjob og fokusere 100% på din forretning og begynde at udbetale løn til dig selv😉
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:
hvorfor ikke oprette et aps og undlade løn osv og opbygge en fornuftig kapital løbende.

Når du kommer til et punkt hvor du tænker at du alene kan leve af at være selvstændig, så kan du investere selskabets penge i noget større eller evt. Foretage udbetaling i form af udbytte hvis du ikke ønsker at vlre fuldtidsselstændig. Men du betaler kun selskabskabsskat på 22%

men helt samme kan han jo i VSO i personlig virksomhed faktisk http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html

Jeg er dog ret enig i ApS hvis vi har forventninger om mio omsætning - for så er der også en indbygget større risiko formentlig - og det er langt lettere at sælge som vis i skemaet i første svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit råd Morten :)
Og ved du hvad er årligt omkostninger til regnskab Aps vs Enkeltmandfirma i x tusind kroner?


Tak
Tilmeldt 8. May 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for forklaring John :)
Tilmeldt 8. May 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
God point :)
Hvor meget circa kostede det årlig med Revisor for din Aps.. regnskab, årligrapport osv. ?
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:
Hej Shaz.

Jeg går ud fra at du vil starte din virksomhed op sideløbende med at du stadig fastholder dit arbejde som du trækker 480k om året hjem på- not bad😉

Jeg har sagt det før- Ham John er en klog mand, han har ret i at det hele i bund og grund handler om risiko hvad angår selskabsform.

Men jeg tænker at 480k er meget godt og du sagtens kan leve meget fornuftigt for. Jeg tænker også at du ikke vil satse hele butikken på dit selskab. Så hvorfor ikke oprette et aps og undlade løn osv og opbygge en fornuftig kapital løbende.

Når du kommer til et punkt hvor du tænker at du alene kan leve af at være selvstændig, så kan du investere selskabets penge i noget større eller evt. Foretage udbetaling i form af udbytte hvis du ikke ønsker at vlre fuldtidsselstændig. Men du betaler kun selskabskabsskat på 22% af overskuddet og når du til flere mio. Jamen så har du dem som du kan investere i forretningsøjemed uden at blive beskattet yderligere i form af a-skat eller udbyttebeskatning. Når du dette punkt, så kan du så overveje at droppe dit fuldtidsjob og fokusere 100% på din forretning og begynde at udbetale løn til dig selv😉

Eftersom Shaz har en stabil fast indtægt, ville jeg undgå selskabsform medmindre der er store risikoforhold som ikke er beskrevet her. Det er en KÆMPE fordel at eventuelle personlige tab er 100% fradragsberettigede i anden indtægt, hvor du maksimalt kan få 27% fradrag fra en selskabskonstruktion.

Uanset om du har den ene eller anden konstruktion hæfter du typisk personligt for bank og potentielt anden gæld i selskabet. 

Hvis risikoen er under årslønnen ville jeg forsøge at undgå selskabskonstruktionen da der også er en kæmpe cash flow fordel hvis der er underskud (kan reducerer skat på løn)

Johns liste er god! 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Eftersom Shaz har en stabil fast indtægt, ville jeg undgå selskabsform medmindre der er store risikoforhold som ikke er beskrevet her. Det er en KÆMPE fordel at eventuelle personlige tab er 100% fradragsberettigede i anden indtægt, hvor du maksimalt kan få 27% fradrag fra en selskabskonstruktion.

gispSurprise  kan du lige forklare dette lidt nærmere - evt. ved hjælp af et lille eksempler??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)