Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for computer prvat/erhverv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 56
Fra  webintas Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal til at have fat i en ny computer. Jeg kommer til at bruge den både til mit studie, og i min enkeltmandsvirksomhed, hvor det er afgørende, at jeg har en computer (laver hjemmesider..).

Jeg har regnet mig frem til, at jeg bruger den omkring 8 timer om dagen til studie, og 2 timer til arbejde.

Hvordan skal jeg forholde mig ift. regnskab/overskud (SKAT) og moms?

Vh. Peter B. Stidsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må trække hele computeren fra MEN momsen skal du dele 2/10 momsfradrag (5% momsfradrag) resten udgift. Maskinen ejer din enkeltmands så og den skal tages ud igen ved lukning eller salg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 56
Fra  webintas Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg må simpelthen trække hele computeren fra. Det vil altså give mig skattefradrag på hele computerens værdi, korrekt?

Salg vil ikke komme på tale, men i tilfælde af lukning, hvad så? Jeg troede, der var tale om en straksafskrivning..?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter B. Stidsen:

Okay, jeg må simpelthen trække hele computeren fra. Det vil altså give mig skattefradrag på hele computerens værdi, korrekt?

Salg vil ikke komme på tale, men i tilfælde af lukning, hvad så? Jeg troede, der var tale om en straksafskrivning..?

det er netop ved lukning alle aktiver skal sættes til markedsværdi og købes ud af en selv med moms - eller sælges til andre. Straksafskrivning er kun skattemæssigt under driften - alt skal ud igen ved lukning eller omdannelse

Overvej om du skal vide mere om personlig virksomhed hele vejen rundt ved letlæst e-bog eller paperback - du ser indholdsfortegnelse og link til køb her https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)