Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til startkapital

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal starte et ApS selskab. De 20.000 har jeg selv, og de resterende 20.000 kan jeg låne af min far.

Det jeg starter har lave start omkostninger, så de fleste af pengene vil blot komme til at stå på en konto.

Hvilken aftale kan jeg lave om tilbagebetaling af lånet til min far? 

Og hvordan med de penge jeg selv skyder ind, kan man kalde dem et lån, og trække dem ud skattefrit når selskabet tjener penge? Jeg har jo betalt skat af dem 1 gang, de pengene kommer fra alm løn.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Med hensyn til lån fra din far så prøv google på "rentefrit anfordringslån skabelon"

De 40.000 du stifter selskabet med er absolut ikke et lån, og du må ikke trække dem ud igen.

Den dag du lukker eller sælger selskabet så skal du ikke betale skat af de første 40.000 du får ud. På den måde kommer du ikke til betale skat to gange af de samme penge.

Når du tjener penge i selskabet kan du selvfølgelig udbetale dig selv løn (med lønseddel, skat, etc). Herudover kan du årligt på generalforsamling udbetale hele eller dele af overskuddet efter skat som udbytte til dig selv (aktieindkomst). Alternativt kan du vedtage et ekstraordinært udbytte på andre tidspunkter af året.

vh

Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du 40 t er sjovt nok selvskabskapital - ellers kan du jo stifte enkeltmand uden - men det er den lille sikkerhed der kan være til kreditorer

Du kan ikke kalde hverken dine 20 eller din fars 20 for lån - selskabskapitalen kan kun betales tilbage ved salg eller lukning - men I kan få løn hvis i arbejder eller udbytte hvis I har overskud efter skat
Overvej at vide lidt mere om ApS - stiftelse og alt det andet for små penge i e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html 

god vind John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)