Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrudt varekøv inden afsendelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 56
Fra  webintas Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et principielt returspørgsmål, som jeg ikke har kunne finde svar på andetsteds.

Jeg har som privatperson købt en vare, men jeg fortryder umiddelbart efter købet (få minutter). Sælger siger dog, at pakken ikke kan stoppes, så den vil blive leveret, og jeg skal selv betale for at returnere den til dem.

Kan de kræve det, når jeg fortryder så hurtigt og altså lang tid inden afsendelse?

Vh. Peter

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bare nægte at modtage pakken, hvorefter den går retur, og så er sagen ude af verden.

Hvis sælger er en større virksomhed f.eks med automatisk lager eller fjernlager, kan det være svært at stoppe en ordre, når den først er afgivet :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Du kan bare nægte at modtage pakken, hvorefter den går retur, og så er sagen ude af verden.

Hvis sælger er en større virksomhed f.eks med automatisk lager eller fjernlager, kan det være svært at stoppe en ordre, når den først er afgivet :)

enig men hvis der er i aftalen faktisk er aftalt, at en evt retur skal betales af kunden ved fortrydelse, så er det jo en helt legal aftale

At man så måske slipper ved bare at lade den gå retur, er en anden sag, men mig bekendt må det gerne aftales, at retur sker på kundens regning

Man kan derfor godt være ude fra, at ved kreditering så trækkes et beløb for evt retur omkostning - og det er vel den som trådstarter mener han vil være fri for

Det forudsætter, at det var del af købsbetingelserne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

Du kan bare nægte at modtage pakken, hvorefter den går retur, og så er sagen ude af verden.

Hvis sælger er en større virksomhed f.eks med automatisk lager eller fjernlager, kan det være svært at stoppe en ordre, når den først er afgivet :)

enig men hvis der er i aftalen faktisk er aftalt, at en evt retur skal betales af kunden ved fortrydelse, så er det jo en helt legal aftale

At man så måske slipper ved bare at lade den gå retur, er en anden sag, men mig bekendt må det gerne aftales, at retur sker på kundens regning

Man kan derfor godt være ude fra, at ved kreditering så trækkes et beløb for evt retur omkostning - og det er vel den som trådstarter mener han vil være fri for

Det forudsætter, at det var del af købsbetingelserne

Det er vi helt enige om. 

Den del kommer trådstarter ikke uden om, men nu er det ikke alle fragtfirmaer, som tager betaling for returforsendelser, hvorfor den billigste løsning formentlig er, at lade pakken gå retur. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)