Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for EVS selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er helt ny i virksomheds "junglen" og har et par begynderspørgsmål.

Jeg har af flere omgange overvejet at starte min egen virksomhed, enten seriøst eller på hobbyplan.

Umiddelbart virker en EVS som det bedste bud for sådan en som mig.

Når virksomheden startes, er der så krav om at der skal anføres et formål med virksomheden til myndighederne? Kan man have et "fleksibelt" selskab, som på nogle tidspunkter anvendes til vinduespudsning, og på andre tidspunkter digitale ydelser?

Hvis der indkøbes arbejdsredskaber til brug i virksomheden, som f.eks. en computer - der jo også kan bruges privat, hvor momsudgifter kan trækkes fra(?), er der så krav til virksomhedens aktivitetsniveau?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

EVS siger mig ikke noget - du taler nok enkeltmands virksomhed med moms - eller hvis meget småt - Personlig mindre Virksomhed PMV som er uden moms

Du kan godt have flere aktiviteter

Moms af f.eks faktura kan trækkes fra i det forhold du kan overbevise skat om den er alene til selskabet, og har du den hjemme, så skal du regne med max halv moms fradrag. Jo større omsætning jo mere forståelse for nødvendigheden og for i det hele taget at momsregistrere, så skal der være tale om egentlig erhvervsaktiv virksomhed med overskud for øje. Maskinen ejes så af firmaet og lukke du eller laver om til et selskab, så skal den købes ud igen med moms efter egne regler for momsen (uanset afskrevet)

Overvej letlæste e-bog eller paperback der tager dig rundt i junglen https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
EVS siger mig ikke noget

Mom ikke der tænkes på et IVS.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
EVS siger mig ikke noget

Mom ikke der tænkes på et IVS.  

måske men det kan man jo ikke stifte mere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det kan man jo ikke stifte mere

Det virker ikke som om spørger er klar over det ;-)

Tilmeldt 13. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for godt og konkret svar. Det var en Google-søgning der førte mig frem til EVS (indlæg på orionplanetarium.dk )

Advokatfirmaer som f.eks. nem-advokat.dk omtaler også enkeltmandsvirksomheder med forkortelsen EVS.

Mvh.
Mathias
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

mathiasln:
Hej John

Tak for godt og konkret svar. Det var en Google-søgning der førte mig frem til EVS (indlæg på orionplanetarium.dk )

Advokatfirmaer som f.eks. nem-advokat.dk omtaler også enkeltmandsvirksomheder med forkortelsen EVS.

Mvh.
Mathias

nyt for mig -?  Det er ikke en officielt anerkendt brug - men de kan jo have deres grunde - Det er - kan jeg se EnkeltmandsVirkSomhed der ligger bag. Har aldrig set det brugt officielt hos andre
I alle fald - du fik så svar og du behøver jo ikke bruge 1250 kr for at stifte den - det er helt gratis og aldeles ukompliceret at gøre det selv. Igen - overvej letlæst ebog eller paperback om EVS Stick out tongue https://jh-e-books.blogspot.com/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fagre nye verden! Mange tak for input.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)