Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et IVS - to forskellige aktiviteter

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
kære alle

Jeg startede et IVS selskab (forlag) for nogle år siden og meget langsomt er der kommet et pænt salg.
men her for en måneds tid siden startede jeg ved en tilfældighed en konsulentydelse/rådgivning, som er blevet et stort hit her under Coronanedlukningen.

Konsulentydelserne har intet at gøre med bøgernes tema/indhold, så der er ingen "bro" mellem de to aktiviteter.
Så hvad gør jeg?

Det oprindelige IVS hedder noget a la Forlaget + egenavn. Jeg kan omdøbe firmaet, så det hedder blot egenavnet.
Men kan jeg registrere begge aktiviteter samtidig hos erhvervsstyrelsen? altså både bøger og konsulentydelser.

Mht navne, har jeg lyst til at give hver aktivitet et klart binavn på hjemmesider og faktura osv.
Må jeg lade binavnene stå selvstændigt, eller skal der lige under stå IVS selskabets navn? (vil nødig skabe forvirring)

PS er med på at IVS selskabet snart skal omdannes, men der mangler jeg lige et par måneders indtjening endnu før der er 40.000 kr. i formue.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterToft:
Det oprindelige IVS hedder noget a la Forlaget + egenavn. Jeg kan omdøbe firmaet, så det hedder blot egenavnet.
Men kan jeg registrere begge aktiviteter samtidig hos erhvervsstyrelsen? altså både bøger og konsulentydelser

ja det kan du sagtens - bibranche skal registreres senest omkring forventede oms 300.000

Du kan godt have selvstændige binavne med samme CVR naturligvis

Du kan omdanne enten med 40.000 i selskabet (skal jo være fri kapital efter skat og ikke bare noget med bankkonto - og det kræver revisor erklæring - eller ved at skyde forskellen mellem opr kapital og 40.000 kr ind som ny kapital privat - uden revisorerklæring - se https://johnhannover.blogspot.com/2020/08/ny-aftale-om-bedre-muligheder-for-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)