Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO arbejde, hvad koster det?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens,

Nu er det jo længe siden jeg har deltaget i Amino. Men heldigvis kan man altid vende tilbage til det når man er i tvivl.

Jeg har fået tilbudt noget SEO optimering. Har spurgt venner og kollegaer og der er mange forskellige svar, sikkert lige så mange som her i Amino.

Jeg har en forretning hvor jeg bruger ca. 5000 kroner på adwords, men jeg får så et opkald fra en sælger som lover grønneskove, og at jeg lige så godt kan fjerne mine adwords og give ham 3500 kroner for at få mig op på en af de første sider i en række sørgemaskiner.

Har i nogen råd, anbefalinger, advarsler.....osv. Det der optager mig mest er at det er en månedeligt gebyr.....hvilket jeg synes er lidt omsonst. Man hader jo altid at binde sig til sådanne tiltag. Kan man få andre til at gøre det til billigere penge, og lige så godt. I øvrigt er der en bindeingsperode på 6 måneder.

3500 kroner x 6 måneder= 21000 + moms

Efter at blive ringet op af DBA.dk dgs.dk msn.dk jubii.dk så bliver man jo lidt træt af at bruge endnu flere penge på reklame, men måske har i nogen kommentarer der kan hjælpe mig til en vurdering af sagen.

Håber i vil give jeres objektive vurdering. Især fra folk med kendskab til SEO. Og om man kan få det til billigere penge.....

Hilsen
WAH
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 10:26
Hej!

Jeg har hørt fra ''den samme'' som dig. Vi bruger også omkring 3-5000 på ad-words og han ville lave det for 3500. Problemet som jeg så det var at han ville give os 50 keywords og dermed love xxx besøgende pr. måned. Problemet som jeg ser det er at med så mange ord er mange af besøgende ikke relevante så derfor ikke en fordel.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 11:32

NU ved jeg ikke præcis hvad tilbudet indeholder, men abbonementordninger på den måde som i beskriver lyder ikke som god SEO. I mine øjne består god SEO af en søgemaskinevenlig hjemmeside med gode tekster og en strategisk god placering af nøgleord (som man bl.a. kan finde igennem sine adwordskampagner). Specielt lyder det som en dårlig deal hvis man forsvinder helt ud af søgemaskinerne hvis man opsiger sit abbonement hos dem. Det gør man ikke med god SEO.

Glæder mig til at høre Demibs kommentar.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:55

Et par kommentarer ...

> så bliver man jo lidt træt af at bruge endnu flere penge på reklame

Det synes jeg er den helt forkerte indstilling til markedsføring - særligt online markedsføring som det meste af vejen bør være performance-afhængig. Hvis du tjener 2 kroner for hver krone du putter i markedsføring hvorfor er du så træt af at putte flere penge i det? Og, hvis du taber 1 krone for hver krone du putter ind hvorfor søren stopper du så ikke helt? Hvis man tjener penge på sin markedsføring kan man vel aldrig få nok ...

> mange ord er mange af besøgende ikke relevante

50 keywords er forsvindende lidt i forhold til det antal ord og fraser som folk faktisk anvender. jeg kender INGEn brancher hvor målgruppe anvender SÅ få ord i søgemaskinerne for at finde de produkter der udbydes. Den mest snævre branche jeg nogensinde har rådgivet indenfor var et firma der sælger en bestemt type rensemaskiner, til en bestemt type olietanke - men KUN dem der står PÅ land. MEGET segmenteret - og alligevel fandt vi flere hundrede ord folk faktisk søger med for at finde disse produkter. For virkomheder i f.eks. rejsebranchen, tøjbranchen eller andre consumer-produkter er der i praksis tale om tusindvis eller hundredetusindvis af forskellige søgeord. Den store udfordring er at få fat i dem alle ...

I forhold til det konkrete tilbud du har fået er det meget svært at sige om det er OK eller ej uden at kende alle detaljerne. Der er intet underligt i at aftalen er baseret på en månedlig afregning. Ofte er der mere arbejde først i forløbet i forhold til senere, men det er helt almindeligt at afregningen fordeles på denne måde.

Prisniveauerne er ekstremt meget forskellige. Mit eget firma sælger løsninger der også starter nede i den størrelsesorden, men hvis du vil have mig personligt til at tage en sag er det MEGET dyrere - typisk startende ved 25-50.000 pr. måned. Den sidste "organiske" aftale jeg lavede med mig ved rorpinden løber op i over 2,5 millioner for det første år.

Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:06

Hej Convinius,

Som det allerede er beskrevet er det svært at forholde sig til det konkrete tilbud, da vi ikke kender alle aspekterne i det, men jeg kan da komme med mine egne erfaringer.

Jeg driver i dag en virksomed sammen med 3 andre som bla. tager sig af de opgaver som du efterspørger. Efter min bedste overbevisning, handler det om at få bygget sin egen hjemmeside op med tekster og søgeord som er dem man vil findes på og så lade de ord gå igen og igen og igen. Det handler meget om opdeling og stratetisk god placering af tekster og ord på siderne.
Der kan ligeledes laves målinger på hvormange ord man bliver fundet på og hvormange klik man mister fordi man ikke har de konkrete søgeord på ens site.

For at gøre en lang historie kort, så skal du have fat i et kvalificeret firma som kan gennemgå dit site med dig og få lagt nogle målinger på det og søgeord, samt et stratetisk fremgangsmåde for hvad du vil findes på osv.
Jeg tror ikke så meget på en som ringer og siger han kan få dig op på søgesiderne uden at han først har undersøgt dit nuværende site med søgeord osv. Men med det rigtige firma i ryggen kan du komme langt op på søgemaskinerne uden det behøver koste en formue.

Men du er velkommen til at ringe, så vil vi gerne hjælpe dig.
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 20:23
Dato: 3/13/2006 12:55:17 PM Forfatter: Mikkel deMib

Prisniveauerne er ekstremt meget forskellige. Mit eget firma sælger løsninger der også starter nede i den størrelsesorden, men hvis du vil have mig personligt til at tage en sag er det MEGET dyrere - typisk startende ved 25-50.000 pr. måned. Den sidste 'organiske' aftale jeg lavede med mig ved rorpinden løber op i over 2,5 millioner for det første år.

Hvis jeg lige må spørge, hvad er det så man får for 25-50.000 pr. måned hvis man hyrer dig? Det lyder som MANGE penge i mine ører i forhold til at man kan komme langt med andre SEO-firmaer for væsentligt færre penge pr. måned eller evt. en engangsinvestering (ja, jeg ved godt at SEO er en kontinuerlig proces)... I hvilke tilfælde ville det ikke være et overkill at investere så mange penge?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:48

For en person som Mikkel er du mere sikker på, at det bliver gjort korrekt og optimalt fra starten. Hvis du skyder 3.500 i det om måneden for 50 keywords er du overhovedet ikke sikker på at få noget ordentligt ud af det. Ingen tvivl om at der findes mange SEO-firmaer derude. Mange kalder sig også eksperter uden at være det Du har behov for en grundog analyse af dit website, og det er i mine øjne fuldstændigt HÅBLØST at kunne sige på forhånd hvor meget det kommer til at koste. Du kan finde et SEO-firma som vil tilbyde dig et par kombinationer af et ord som "lånebeløb", som ALLE kan gøre (overdrivelse fremmer forståelse), mens en ekspert vil få dig op på søgeord som "lån". Der er en mærkbar forskel på de to søgeord. Hvilket er der mon størst konkurrence på? Hvilket ord vil man så kunne tjene flest penge på?

Skal det gøres rigtigt, sikkert (intet er dog 100% sikkert), optimalt og profitabelt skal man ud med pengene. Og online markedsføring ER et medie, der ikke er til at undgå. Og et er stigende.

En ekspert vil hjælpe hele vejen igennem, og ikke kun smide dine søgeord ind i et online program, og vente på resultatet hvor du så har en optimeret informationsside, som er automatisk genereret. En ekspert ser på brugeradfærd, siden opbygning, sidens muligheder, sidens kommende seo-strategi, sidernes linkstruktur, trafikanalyse, konkurrentanalyse, og mange flere relevante ting... Og så spørg dig selv om det reelle stykke arbejde er 3.500 hver om måneden? Nej, vel Mon så det er det du får?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 22:00

Jeg er enig i mange af de ting der er nævnt i de øvrige indlæg men har dog en trang til at komme med nogen bemærkninger alligevel.

Nu kender jeg ikke din branche og skal derfor lige tage lidt forbehold, men det er min klare overbevisning og og ikke mindst erfaring at det gælder om at slås på de rigtige ord- og hellere være superstærk på 15-20 ord end halvgod på 250. Så med mindre man har mange ressourcer/meget tid så  deler jeg ikke helt Mikkels opfattelse af at man skal slås på hundredevis og tusindvis af søgeord og kombinationer.. afhænger helt af branche og SEO-syn.

Men jeg synes jeg ser for mange af mine kunder der skyder med spredehagl og satser for bredt - hvor jeg så ofte går ind og laver et stykke seo-arbejde inden for kundens kerneområde=størst omsætning/største besøgstal/bedste konverteringsrate m.m. Kort fortalt: Gør mest ud af det der giver dig mest - og gør det ordentligt... før du så kan gå videre til marginale søgeord

Man behøves ikke være den store matematikekspert for at regne ud at det kan betale sig at ligge godt på de ord der søges meget på - men der skal også kigges på mulighederne for at gøre en side "unik" - det dotcom agtige trick med at genbruge ord i en uendelighed virker altså ikke i længden...

Jeg kan derfor varmt anbefale dig at kigge på mulighederne for at gøre dine sider unikke - kan du have informationer som man ikke finder andre steder - kan du sørge for at gå i dybden med de emner/varer der nu en gang præsenteres.... Det øjeblik dine sider er unikke får du som regel en mulighed for god linkbuilding og god indeksering. Flere af mine kunder har fået opbygget små sider på deres websites som der rask væk bliver linket til i alle mulige mærkelige sammenhænge og det sparker altså røv på søgemaskinerne...

Nu kan jeg ikke vurdere det tilbud du har fået men det lugter lidt væk af Internet Danmark og det er bestemt ikke et produkt jeg vil anbefale dig... og jeg tilslutter mig gerne det kor der synger med på sangen om at SEO er et stykke kontinuerligt arbejde. Som du kan se af ovenstående så er jeg ikke mere præcis end så mange andre i branchen men jeg vil dog gerne lige understrege et par ting:

• SEO arbejde er ikke Rocket science - det er ikke alt man behøves købe i dyre domme
  • Det kan ikke anbefales at bruge "rig i en fart metoder" - heller ikke når det handler om søgemaskineoptimering
  • Både jeg og flere af mine kolleger kan udrette rigtig meget hjælp for 20.000,- og med mindre du er super super ambitiøs eller har en hjemmeside der stinker er der langt op til de millionbeløb der ellers nævnes
  • Smid dog et link til din side - jeg tror du kan få mange gode og billige tricks i det forum her
  • Kend din målgruppe - som reklamemand bliver jeg til stadighed forbavset over hvor lidt folk kan indsnævre målgruupen de gerne vil sende til
Held og lykke med det....

Karsten

P.s. du er også velkommen til at kontakte mig
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:59
Hejsa folkens,

Rart at høre jeres tilbagemelding.

Nu er det jo rart uanset hvad at høre andres meninger.

Men jeg får nok 200 ord, til den pris. Virksomheden hedder WeSecureIT APS ApS og lyder til at være nogen der har styr på deres sager. Derudover fik jeg et tilbud hvor jeg sparede opstartsgebyret som var ca. 9000 kroner.

Til mikkel. Ja, problemet er nok at jeg ikke ved hvad disse reklamer giver mig, derfor kan man meget nemt blive træt af sælgere som lover grønneskove hist og pist. Men sælgeren her vil lave noget salgssporing på vores sider for at vurderer den trafik der kommer....

Siden hedder "Overvågning" hvis nogen skulle give mig nogen råd. Desuden var det ikke SEO som jeg fik, men SEM. Ved ikke om der er den store forskel, men det var beskrevet som SEM.

Måske er der jo nogen som har dårlig erfaringer med virksomheden. Det kunne jeg godt tænke mig at vide.

Hilsen
WAH

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 08:09

Hej

SEO og SEM er 2 forskellige ting - SEO retter sig mod at ligge godt på de organiske søgeresultater og SEM svarer til reklamer/annoncer som vises på søgemaskinen (eks. Adwords hos Google)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)