Nu bliver der også skrevet noget i retning af: Tænk hvis hun æder det råt og går ud og......
Forhåbentlig er der ingen Aminoer som går ud og foretager større dispositioner som udelukkende er baseret på rådgivning fra med-amino'er. Der gives mange gode og inspirerende råd, men der ydes også meget fejlrådgivning hvor det er åbenbart at råd giveren ikke er rådgiver på det pågældende område.
Der har man også forklaringen på hvorfor det altid er en god ide at alliere sig med advokater, revisorer og rådgivere, når man er på mere end blot tankeplanet og begynder at føre sine ideer og dispositionerne ud i livet. Evt. med inspiration i det indledende stadie herfra.
Der har man også forklaringen på hvorfor det altid er en god ide at alliere sig med advokater, revisorer og rådgivere, når man er på mere end blot tankeplanet og begynder at føre sine ideer og dispositionerne ud i livet.
Og det er jo også det Elena gør ved at skrive til os herinde...! Hun får svar på en masse spørgsmål, så hun har en solid grundviden, når hun så skal til advokat og revisor så hun ikke skal bruge 2.500,- / timen på at få forklaret nogle grundliggende om de forskellige selskabsformer. At dialogen tager en drejning sig til at handle om alt andet end at give Elena nogle gode råd, er jo bare uheldigt.
Og det er jo også det Elena gør ved at skrive til os herinde...! Hun får svar på en masse spørgsmål, så hun har en solid grundviden, når hun så skal til advokat og revisor så hun ikke skal bruge 2.500,- / timen på at få forklaret nogle grundliggende om de forskellige selskabsformer. At dialogen tager en drejning sig til at handle om alt andet end at give Elena nogle gode råd, er jo bare uheldigt.
Kære Aminoer
Jeg er enig i, at vore råd som aminoer, ikke skal ses som den specielle viden som en advokat eller revisor kan give - men en visualisering af hvordan vi selv har løst forskellige problemer - derved kan andre selv udlede hvordan de vil gribe sagen an.
At vi blive uenige er kun godt og er en del af den værdifulde mangfoldighed som er grundlaget for amino.dk.
Klart nok og det kan da også gå til en vis grænse. Uden iøvrigt at male på fandne på væggen er der bare en grænse. Elena er umiddelbart bedre stillet ved at være på bar bund end ved at blive fejlinformeret.
Iøvrigt er det lidt misvisende at tale om advokat og revisor timesatser på 2.500 kr. Gennemsnittet ligger omkring 1.000 - 1.800 kr. og det er stadig muligt at finde rådgivere som ligger under gennemsnitssatsen
Hvis min revisor begyndet, at tage det snit på kr. 1.400,- pr time, så skal i bare se hvor hurtig jeg kan, få mine ting væk fra ham og lidt ned, af gaden til den næste i rækken.
Jeg har tænkt over det med at det er dumt at starte et AS eller ApS allerede nu, det kan jeg godt give jer ret i... Jeg har hverken erfaring eller uddannelse... Men jeg har sku ikke tænkt mig at vente til jeg er færdig med min uddannelse til at starte mit firma! Nu er det jo ikke en tandlæge klinik jeg ville starte vel... Men et design firma...
Jeg er 17, men jeg er ikke dum, oki? Jeg skriver her inde for at få info, og føler jeg har fået meget ud af det, og jeg tager alle jeres gode råd til mig, handler ikke nødvendigvis ud fra dem!
anyways, at starte et personligt ejet selskab er nok bedst at starte med ;-) Også ''bygge'' på det der fra...
Jeg har tænkt over det med at det er dumt at starte et AS eller ApS allerede nu, det kan jeg godt give jer ret i... Jeg har hverken erfaring eller uddannelse... Men jeg har sku ikke tænkt mig at vente til jeg er færdig med min uddannelse til at starte mit firma! Nu er det jo ikke en tandlæge klinik jeg ville starte vel... Men et design firma...
Jeg er 17, men jeg er ikke dum, oki? Jeg skriver her inde for at få info, og føler jeg har fået meget ud af det, og jeg tager alle jeres gode råd til mig, handler ikke nødvendigvis ud fra dem!
anyways, at starte et personligt ejet selskab er nok bedst at starte med ;-) Også ''bygge'' på det der fra...
Hej Elena
Det er nok en ret klog beslutning du er kommet frem til, det glæder mig meget
Kan da kun sige til dig - Go for it - og håber inderligt lykken vil stå dig bi.
Dato: 4/25/2006 12:19:47 AM Forfatter: korntrold Hvis min revisor begyndet, at tage det snit på kr. 1.400,- pr time, så skal i bare se hvor hurtig jeg kan, få mine ting væk fra ham og lidt ned, af gaden til den næste i rækken.
I bund og grund handler det vel om hvorvidt du får value for de penge du afleverer hos revisoren. Hvis den næste i rækken længere nede i gaden er "et hul i jorden" har du jo ikke noget at bruge ham til, og kan man ikke gennemskue risikerer man at det bliver en meget dyr fornøjelse.
Det har du langt mere ret i end du lige aner, har prøvet den tur, så jeg er ret så kritisk i dag, men vil da heller ik af med en formue for en "simple" hjælp, forstå mig nu ret.