Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie selskab - uden penge?

Side 8 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør jeg såmænd. Timesatser er jo ikke alt. For mit eget vedkommende gik jeg jo for blot 3 måneder siden til en timesats på 1.300 kr. hvor jeg i dag kører med en sats på 750 kr.  Udelukkende fordi jeg for 3 måneder siden var ansat i et statsautoriseret revisionsfirma, hvor jeg i dag kører selvstændig rådgivningsvirksomhed. De faglige kvalifikationer skulle dog meget gerne være de samme  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:36
lige min pointe, man kan godt få gode folk uden, at skulle af med en formue for den hjælp.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 3. Jun 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:41
Jeg kender det selv men du er velkommen til at kontakte mig så kan det være jeg kan hjælpe eller kan det være jeg kender nogen der kan.

Hilsen Henrik 36990262

Tilmeldt 3. Jun 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:07
Elena,

Revisoren har ret. No money, no funny.

Du skriver du er 17 - det er sgu godt gået! ...det giver dog nogle udfordringer, bla. at man først kan eje en virksomhed når man er 18 (jeg startede min første på min 18 års fødselsdag, Firmaet Vokser v. B Lind hahaha).

Start i det små, få nogle erfaringer og kør så løs.

Generelt er det en dårlig ide at starte op uden egne penge.

Spar op, så du også motiverer dig selv til at gøre det bedre - kombineret med at du får en væsentlig bedre kurs hos investor hvis du selv viser gå på mod i form af opsparing.

En måde at strukturere ejerskab uden penge på, er at investor ligger 100% af kontanterne, men laver et lån til dig, som kan indløses ved salg af aktier til kurs X (eller Y stk./procent af selskabet), som I så må blive enige om. Det skal så eksekveres rimelig hurtigt, da du ellers kommer i skatte-klemme fordi  selskabet så er mere værd end kursen siger, og så har du fået en skjult fortjeneste som skatte væsenet vil sige er realiseret.

Hvis du skal have aktier i løn, så kommer ejerskabet kun frem løbende, og det er farligt. Du skal eje det upfront.

Held og lykke!
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 09:17
Dato: 6/21/2006 6:07:21 PM Anonym skrev: Elena,

Revisoren har ret. No money, no funny.

Du skriver du er 17 - det er sgu godt gået! ...det giver dog nogle udfordringer, bla. at man først kan eje en virksomhed når man er 18 (jeg startede min første på min 18 års fødselsdag, Firmaet Vokser v. B Lind hahaha).

Start i det små, få nogle erfaringer og kør så løs.

Generelt er det en dårlig ide at starte op uden egne penge.

Spar op, så du også motiverer dig selv til at gøre det bedre - kombineret med at du får en væsentlig bedre kurs hos investor hvis du selv viser gå på mod i form af opsparing.

En måde at strukturere ejerskab uden penge på, er at investor ligger 100% af kontanterne, men laver et lån til dig, som kan indløses ved salg af aktier til kurs X (eller Y stk./procent af selskabet), som I så må blive enige om. Det skal så eksekveres rimelig hurtigt, da du ellers kommer i skatte-klemme fordi  selskabet så er mere værd end kursen siger, og så har du fået en skjult fortjeneste som skatte væsenet vil sige er realiseret.

Hvis du skal have aktier i løn, så kommer ejerskabet kun frem løbende, og det er farligt. Du skal eje det upfront.

Held og lykke!

tak ;-)  Ér ved at spare sammen :-)

Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:05
Hej Elena

Jeg forstår du gerne vil beholde >50 % af firmaet.

Jeg foreslår også du udarbejder en forretningsplan/budget, så du kan se hvad du minimum har brug for.

En alternativ vej for dig.

Hvis du kan udvikle prototypen m.v. uden eksterne ressourcer og med meget lidt kapital fx. fra banken (altså egen håndkraft), så er du godt på vej. Når den er udviklet kan du etablere et selskab (Ltd.) i fx. England eller Irland med virtuel adresse. Her er kravene mindre til kapital indskudet. Og så kan du promovere prototypen til potentielle eksterne investorer mhp. indskud og finansiering af den videre udvikling og salg. Der kan så senere overvejes forskellige selskabs strukturer med Aps og A/S også.

Demoer/prototyper/cases sælger!

Go vind

Richard

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:47
Dato: 06-10-2006 22:04:58 Forfatter: richard
Når den er udviklet kan du etablere et selskab (Ltd.) i fx. England eller Irland med virtuel adresse. Her er kravene mindre til kapital indskudet. Og så kan du promovere prototypen til potentielle eksterne investorer mhp. indskud og finansiering af den videre udvikling og salg. Der kan så senere overvejes forskellige selskabs strukturer med Aps og A/S også.

Richard

Undskyld jeg siger det direkte men dette er det dummeste jeg længe har hørt som rådgiver.

Umiddelbart er der ikke noget som tyder på at Elena skal drive virksomhed i England o.l. og det du siger er sådan set at det eneste formål med at oprette selskabet i England er at kapitalindskuddet er lavere.

Det engelske selskab bliver skattepligtig i Danmark da Elena bor i Danmark (må vi gå ud fra).

Når prototypen er udviklet og salgsklar vil aktiviteten i selskabet  have en værdi. Selskabet eller aktiviteten i det engelske selskab kan kun komme over i et dansk selskab, eller omdannes til et dansk selskab skattepligtigt. Et Ltd. kan således ikke uden videre indgå i en skattefri omstrukturering.   

Herved bliver etableringen nemt en meget dyrere fornøjelse end hvis der bare var startet op i et dansk selskab.    

Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:42
Tak for sangen.

Nu er jeg ikke rådgiver, men klemmesamler. Og derfor langt fra så klog som skat&råd.

Men jeg synes det kan være klogt nogle gange at tænke uden for boxen (læs DK).

Det er en model jeg undersøgte for noget tid siden. Jeg endte dog med at etablere eget aps holdingselskab med underliggende del ejet aps for eget udviklet software og licenser m.v.    

Nu er fx England jo ikke noget dårligt sted for hverken design eller investorer. Og Invest in Britain kan hjælpe.

Formålet skulle være hurtigst og billigst muligt at beskytte designet, trade marks m.v. i et selskab og så finde investorer. Så vidt jeg forstod det, da jeg undersøgte sagen, er selskabet skattepligtigt i England, medens din løn og udbytter bliver skattepligtige i DK.

Fsva. den skattefri omstrukturering er jeg enig med dig i din betragtning, når du siger ”uden videre”. Spørgsmålet er om det så overhovedet bliver interessant senere.

Og selvfølgelig er der nogle ekstra løbende omkostninger ved at have selskabet i fx. England istedet for på hjemmeaddressen.  

Helt basalt er det naturligvis bedst at gennemtænke den fremtidige selskabsstruktur fra dag 1 baseret på ens vision og forretnings plan. Og så bare have pengekassen i orden.

Og rådgivning fra advokat og revisor bl.a. baseret på forretningsplan er naturligvis et must. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:29
Dato: 07-10-2006 16:42:15 Forfatter: richard
Nu er fx England jo ikke noget dårligt sted for hverken design eller investorer. Og Invest in Britain kan hjælpe.

Formålet skulle være hurtigst og billigst muligt at beskytte designet, trade marks m.v. i et selskab og så finde investorer. Så vidt jeg forstod det, da jeg undersøgte sagen, er selskabet skattepligtigt i England, medens din løn og udbytter bliver skattepligtige i DK.

I det omfang selskabet har fast driftssted i Enland så er aktiviteten vedr. dette driftssted skattepligtig i England men hvis vi forestiller os at al aktivitet sker i Danmark så vil selskabet blive beskattet som var det dansk.

Dine øvrige betragtninger er jeg ikke uenig i.

Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:07
Du kan starte et selskab ved at skyde kapital eller aktiver ind, kapitalen skal i realiteten altid være til stede i form af likvider eller aktiver, hvis du kommer for lang ned i kapital for du vrøvl med erhvervs og selskabsstyrelsen.

Du skal have gjort dig klart, hvorfor du vil leve et selskab, er det risikoafgrænsning eller andre forhold der er årsag.

Og hvorfor starte med A/S - Aps. er billigere at starte og har færre restriktioner.

Investorer med risikovillig kapital er svære at finde, oftest er det venner og familie der hjælper i starten, hvis ideen er bæredygtig.

Du skal også have gjort op med dig selv i hvor høj grad du vil afgive suverænitet, i forbindelse med at der kommer investorer ind, idet de ofte vil græve en del magt.

For så vidt angår ideen, der er to måder du kan sikre dig, 1. en hemmelighedserklæring hvor evt. investorer skriver under på at de ikke vil  misbruge ideen samt en bod hvis de gør det alligevel.

2. pantent eller mønsterbeskyttelse, det kan være dyrt og krævende se mere om det på patentdirektoretets hejmmeside www.dkpto.dk

Du kan iøvrigt oprette en annonce på www.biz4sale.dk hvor du kan søge investorer.

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte mig på info@biz4sale.dk

Side 8 ud af 9 (81 indlæg)