Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura i stedet for løn - bolig udvikling

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg har mit almindelige arbejde, og et bi job.

Jeg går så med tanken om at oprette en virksomhed og holdingselskab, hvorfra jeg fra virksomheden vil sende en faktura til mit nuværende bi job i stedet for løn.

Umildbart var tanken at spare lidt penge sammen i virksomheden eller holdingselskabet - hvorefter jeg vil (om en år række) købe en udlejnings ejendom og have den som pensions opsparing.

Hvis jeg skal spare op af en B indkomst, så kommer det jo til at tage dobbelt så lang tid

Men er mine tanker helt hen i skoven eller?
Fordele ulemper?

På forhånd tak 😊
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Specielt når du har vist at det ER lønmodtagerjob, så kan du få med end 100% skat ud af det - det er ikke frit for, om man sender faktura eller får løn https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Regn så også med at hvert ApS koster der 5000 kr til bank og derefter 1-2000 kr om året for banken mindst + lovpligtig arbejdsskadeforsikring i begge for direktøren (dig) uanset løn og omsætning - og så er der regnskab, sambeskatning i holding osv - ikke helt gratis heller i to selskaber

Ja så kan du spare op til 22% skat i et selskab - men det skal nu være ganske rigt for at købe udlejningsejendom, da kreditforeninger og banker ikke generelt giver lån uden personlig hæftelse til et ApS

så jeg tror ikke det er god ide

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)