Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af eget forlag som enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet mit eget forlag og tænker i den forbindelse at oprette en enkeltmandsvirksomhed. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål til de af jer med erfaring i at starte virksomhed.

1) Det virker for mig som om en enkeltmandsvirksomhed er den rigtige kategori efter at have overvejet 3 punkter:

-jeg behøver dermed ikke at indsætte kapital
-jeg kan senere ændre status til at blive et anpartsselskab
-jeg kommer til at hæfte personligt, men må små oplag af gangen kan jeg ikke se nogen risiko for økonomiske smæk

Er der noget oplagt jeg overser her i min overvejelse om type af virksomhed/selskab?


2) Dinero tilbyder at starte virksomheden op for 600,- hvilket, såvidt jeg kan se, dækker over diverse registreringer hos myndighederne. 

Er det 1 time eller 10 timers papirarbejde man kan forvente at spare her? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine inputs John.


Det ser ud til at det at oprette en erhervskonto (2-5000,- kroner) er noget dyrere end jeg havde tænkt.

Jeg har til en start forhørt mig hos Jyske Bank om de kan godtage at jeg bruger en privatkonto til formålet.

Det undrer mig i øvrigt at niveauet ligger så højt beløbsmæssigt. At der ikke er nogen der går ind gør det billigere, men arbejdet med at leve op til reglerne må jo være større end jeg går og tror. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

superfrost:

Tak for dine inputs John.


Det ser ud til at det at oprette en erhervskonto (2-5000,- kroner) er noget dyrere end jeg havde tænkt.

Jeg har til en start forhørt mig hos Jyske Bank om de kan godtage at jeg bruger en privatkonto til formålet.

Det undrer mig i øvrigt at niveauet ligger så højt beløbsmæssigt. At der ikke er nogen der går ind gør det billigere, men arbejdet med at leve op til reglerne må jo være større end jeg går og tror. 

super at Jyske siger OK til du bruger privatkonto - det er usædvanligt - du har godt forhold der. Se om de så sætter dit CVR på. Der er ikke rigtigt nogen af de 70 pengeinstituter der som udgangspunkt ligger under 2000 i opstart - og ja det skyldes nok arbejdet med regler ER meget stort og indtjening jo alene kommer fra gebyrer med det negative rentemiljø, hvor de kun får det samme de selv skal af med. Kunne det gøres billigere, så ville en af dem gøre det, og rydde markedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må hellere lige afklare den med det samme: Jeg har kontaktet Jyske Bank for at høre om det kan lade sig gøre, men har ikke fået svar endnu - så det er ganske muligt at de vil give et nej.

Men en sådan løsning ville en god hjælp, da selv 2000,- er meget i et lille foretagende hvor jeg gør mest muligt selv for at arbejde på et minimalt budget.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)