Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har enkeltmandsfirma men overvejer ApS ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. 

Jeg har været selvstændig med nuværende firma siden oktober 2018. Det startede ud som en kamp, men jeg er meget tilfreds med mine kunder og det hele nu. 

Jeg skal i 21 til at starte nogle store kunder op. 

Mine spørgsmål er:

1) Er det bedre for mig at rykke over til Aps?

2) Kan jeg "opgradere" mit enkeltmandsfirma til Aps - eller skal der søges på ny?

3) Kan jeg gøre min kone til medejer i ApS?

4) Hvad skal jeg vide/undersøge før jeg gør noget ? 

På forhånd tak.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1) Svært at svare på. Der er fordele og ulemper ved begge dele. I et ApS har du først og fremmest en fuld adskillelse mellem privatøkonomi og selskabets økonomi. Du bliver (formentlig) også ansat med lønseddel, etc. Et ApS kan også have flere ejere. Større eller mindre dele af selskabet kan altså sælges til andre.

2) Der er en proces som kan flytte aktiviteten i et enkeltmandsvirksomhed til et nyt ApS, og det er faktisk sådan du skal gøre. Du skal ikke bare stifte et ApS.

3) Jeps. Det skal lige gøres med kyndig vejledning - evt. i flere trin og sikkert med et gavebrev.

4) Jeg vil foreslå dig at samle så meget relevant fakta du kan om firmaet og dine tanker om ApS og fremtiden. Giv det til nogle revisorer og bed dem om et bud på hvordan de kan hjælpe dig.

vh

Steffen   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1 i forhold til personlig hæftelse - hvis du har risiko for store tab/krav - så ja - dog vil du givet stadigt hæfte personligt i forhold til bank. Ellers kan der være fordele i enkeltmands - læs skema mm her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html fordele/ulemper

2 fra 1/1 til 30/6 kan du skattefrit omdanne ja - og bør gøre det hvis du vælger aps - da skattepligtig omdannelse kan være dyr. Læs forskelle https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html 

3 det kan du godt - du skal så bare sælge hende anparter - men du bør kun gøre det hvis du har et konkret godt formål med det

4 evt overveje at gi lidt små penge for e-bog eller paperback med alt om stiftelse af ApS - inkl omdannelse til - drift, krav osv https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen mange tak for det gode svar ! 

Tilmeldt 26. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, mange tak for det gode svar ! 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)