Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Northern Rock

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har min personlige opsparing stående i Northern Rock. Jeg har ikke været bekymret over den krise de har været igennem, da jeg har fået at vide, at de er dækket af diverse bankgarantier.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvem der har udstedt de bankgarantier og hvor sikre de er?

Jeg overvejer pt. at flytte pengene fra Northern Rock tilbage til min konto i Danske Bank - men jeg får jo større renter hos Northern Rock.

Mvh. Dennis

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:11

Er ikke helt sikker, men mener det er den Engelske central bank, der stiller sikkerhed for banken. Som det er lige pt. er dine bedre sikret i Northern Rock, da du får ALLE dine penge igen, hvis banken går ned, hvor du i den Danske Bank kun får 300.000kr dækket - det er nemlig normalen i bank verden her i Danmark.

Mvh

Tilmeldt 14. May 06
Skrevet kl. 12:54

Så jeg behøver på ingen måde være bekymret for at have mine penge stående hos Northern Rock? 

Mvh. Dennis

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 13:05

Aldrig sige aldrig; men hvis du har under 300.000 kr. er der igen grund til bekymring. Jeg har selv konti i banken personligt og i virksomhedsregi. Jeg er ikke bekymret. 

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 17:03

Kristian Konradsen:
Er ikke helt sikker, men mener det er den Engelske central bank, der stiller sikkerhed for banken.

Garantifonden (dansk fond oprettet ved lov med indskud fra alle danske pengeinstitutter) garanterer hver kundes indskud op til 300.000 - også Northern Rock.

Derudover har Northern Rock yderligere garantier - bl.a. p.t. en statsgaranti for hele dit indskud. Northern Rock er iøvrigt p.t. ejet af den engelske stat.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:21

Jeg føler mig på ingen måde sikker på, at bankerne - heller ikke Northern Rock, vil dække mere end de 300.000 kr. Hvis det først går rigtig galt for Northern Rock så er det DIG der skal kæmpe sagen, og jeg er 110% overbevist om at det bliver svært - særligt hvis sagen skal kæmpes i UK.

Så regn med at de første 300k er dækket - resten er for egen regning.
I den forbindelse stoler jeg mere på at DDB vil overleve end NorthernRock, for hvis DDB går ned lukker Danmark stort set - så det tvivler jeg på finanstilsynet og staten vil tillade.

NorthernRock står iøvrigt overfor en række store udfordringer netop fordi de nu er blevet nationaliseret. Grundet til det gik skidt for dem er jo bl.a. fordi de har givet meget højere indlånsrenter end man kan tjene penge på. Nu er de så overtaget af staten og kan fortsætte med samme urealistiske tilbud som før. Det brokker alle de andre Europæiske banker sig så over - med rette, for det er jo umuligt at konkurere mod en statsejet virksomhed, der yder støtte til renter som markedet ikke kan bære. Det er således ikke usandsynligt, at NorthernRock vil få begrænset deres mulighed for at operere på markeder uden for UK - herunder Danmark. Det er ganske enkelt ikke fair overfor de andre banker, at de skal kæmpe mod den engelske stat og alle deres penge. Det er unfair konkurrence!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Tilmeldt 14. May 06
Skrevet kl. 12:59

Ja, pengene er flyttet :)

Men tak for linket. 

Mvh. Dennis

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 13:03

NR giver fortsat 5% på alle indskud. Det er fortsat en OK rente. Og hvis du ikke flytter dem inden, så får du en check pr den 18.4.2008

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)