Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved køb i webshop i EU

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense N
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er tæt på at ramme en omsætning på 50.000 kr ved videresalg af sko købt på forskellige webshops indenfor EU. Derfor tænker jeg at momsregistrere mig snarest. Der er dog en ting jeg simpelthen ikke har kunnet google mig frem til. Det produkt jeg sælger, i dette tilfælde sko, køber jeg på diverse webshops indenfor EU, der bliver lagt VATMwSt / kært barn har mange navne på som udgangspunkt, når jeg køber skoene i webshopsne. Jeg har kunnet læse mig til at jeg i så fald skal bede webshoppen jeg har købt skoene af, om at refundere den udenlandsk betalte moms, så jeg selv kan lægge dansk moms på. Dette er dog ikke en mulighed for mig, da måden jeg får fat i skoene på som regel er enkeltvis, og i mange adskilte ordre af gangen. Hvordan står jeg så i forhold til dansk moms, er det bare sur røv og jeg må smide dansk moms oven i prisen på skoene + udenlandsk moms? :-) 

Mvh.

Axel Carlsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Axel Carlsen:
Jeg har kunnet læse mig til at jeg i så fald skal bede webshoppen jeg har købt skoene af, om at refundere den udenlandsk betalte moms,

De skal ikke refundere momsen, men sælge varen uden moms hvis der er tale om B2B handel hvor begge partnere er moms reg.  Om de så gider handle med dig er et halt andet spørgsmål.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Axel Carlsen:
Jeg er tæt på at ramme en omsætning på 50.000 kr ved videresalg af sko købt på forskellige webshops indenfor EU

Du skal lade dig moms reg. så snart du kan se at du vil nå en omsætte for min. 50.000 DKK indenfor en 12 måneders periode, Så omsætter du for mere end ca. 4.100 DKK pr. måned skal de lade dig moms reg. med det samme.

Fra Odense N
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, i så fald at de ikke kan/vil fjerne momsen, er jeg så tilbage til bare at lægge dansk moms oven i den udenlandske pris+moms?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal opkræve dansk moms ved salg, uanset om du har køb varen med eller uden moms.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Axel Carlsen:

Okay, i så fald at de ikke kan/vil fjerne momsen, er jeg så tilbage til bare at lægge dansk moms oven i den udenlandske pris+moms?

Hvis de kke kan/vil fjerne momsen kan du som momsregistreret virksomhed slet ikke købe derfra!

Er du momsregistreret, skal et varekøb fra et andet EU-land behandles efter reglerne om omvendt betalingspligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvis du køber i EU og har givet dit moms nummer og alligevel opkræves moms - så har du ikke fradrag for den udenlandske moms som udgift så hvis den f.eks er 19% så er de 19% en ikke fradragsberettiget del af købet som skal lægges til dit resultat til skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Virum
Tilmeldt 20. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John den fangede jeg ikke helt. Kan jeg få dig til at "Skære det ud i pap?"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke bedre end gjort tror jeg. Hvis du som momsregistreret køber fra EU og ikke får det momsfrit men betaler den lokale moms - f.eks køber fra tyskland for 100 kr + 19% tysk moms = samlet 119 kr - så er der 100 kr som udgift for dig og de 19 kr er en privat hævning som du så ikke har fradrag for i firmaet - fordi du frivilligt betaler et andet lands moms, mod EU reglerne - Så køb ikke med lokal moms for momsen er dig privat der betaler den (eller i selskabsform skattereguleres)

overvej at forstå mere om regnskab i letlæst e bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)