Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremskridt med SEO

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

 

Nu har jeg efter nogle måneder formået at dukke op på side 9 under søgeordet ”vikar” på google.

Taget i betragtning af at jeg ikke engang var i top 100 er jeg glad og tilfreds.

 

Jeg ved bare ikke hvad det er, der har gjort at jeg er gået fra top 100 til top 10.

 

Kunne det være fordi vi har en masse jobannoncer på efterhånden rigtig mange hjemmesider?

Eller måske fordi jeg har tilføjet link til omkring 20 hjemmesider eller?

  

Også vil jeg høre hvad der ellers kunne gøres for at nå højere op.

  

God weekend!

 

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke selv har ændret noget på din side, siden du lå udenfor top 100 på listen, er der ingen tvivl om, at din nye gode placering skyldes, at der er en hulens masse andre websider, som linker til jeres.

Lidt simplificeret handler SEO nemlig om a) optimering af egen side, b) links fra omverdenen til din side. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er vel nemmere top 90 i er kommet til.

Her er et par tips til hvordan i kan tage den videre:

1) Ændre jeres titel fra: "NordicMatch - Vikar- og Rekrutteringsbureau" til "Vikar og Rekrutteringsbureauet NordicMatch"

2) Skriv vikar mere end to gange i teksten på jeres forside, heraf mindst en gang i en overskrift

3) Ændre jeres tilmelding i linkkataloger fra hhv. www.nordicmatch.dk / Nordicmatch til "Vikar finder du hos Nordicmatch", "Vikar og Rekrutteringsbureauet NordicMatch" og lign. sålænge "vikar" indgår i teksten.

Så varer det ikke længe før i glemmer den top 90 placering.

Mvh Jesper

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor længe jeres side har været online men en grund kunne også være at siden først er blevet ordentlige indekseret efter de første par måneder.

Men helt sikkert, links ude fra er en sikker vinder ;)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ud over Jespers glimrende råd, så lav også lige et link på samtlige dine sider til forsiden med ordet Vikar i. Du kan fx gøre det i bunden eller i toppen (erstatte forside-linket med et andet tekstlink til forsiden hvor ordet vikar indgår).

Flere relevante links udefra hjælper også altid, og jeg har tilfældigvis et par artikler liggende på et website, som (indtil videre) ligger på Googles side 2 på ordnene vikarjob / vikajobs og vikarbureauer. Du kan få et godt gratis link på siden om vikarbureauer, hvis du lige skriver en kommentar på siden om hvilke bancher I arbejder i og hvor I har kontorer - så skal vi nok sætte jer på listerne i en fart!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Tak for jere råd og vejledning.

Nu skal jeg bruge dagen imorgen på at få fuldført jeres råd.
Er forresten røget på side 8 nu.

Vender tilbage!

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag!

Hvad gør sig gældende for hvilke ord jeg bliver fundet på.

På ordet "vikar" er jeg som sagt røget ind på side 8, men det samme gør sig ikke gældende for ordet "rekruttering" eksempelvis.

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle vigtige faktorer for din placering på et givent søgeord er følgende:

1) Placering af ordet på din side. Du rangerer formentlig overhovedet ikke på ordet "brugtbilsforhandler", fordi ordet slet ikke findes på din side. Dvs. for at opnå en god placering på et ord, skal det stå i noget tekst på siden, gerne et par gange. Desuden vil placering af ordet i titel, <h1>/<h2>-overskrifter gavne.

2) Forekomst af ordet i og omkring teksten på links fra andre sider til din side. Hvis du har mange links til din side, hvor teksten "vikar" indgår, og få med teksten "rekruttering", vil du alt andet lige stå stærkere på "vikar".

Og her er lige et bonustip: Flyt linket i din signatur, så du linker fra teksten "vikar- og rekrutteringsbureau" i stedet for fra "Nordicmatch". Så har du i hvert fald allerede et link mere, hvor både vikar og rekruttering indgår.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu begynder brikkerne så roligt at falde på plads mht. seo.

Tak for det hurtige svar. Vil straks gå igang med andre søgeord der kan gavne mit site.

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)