Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte til Spanien - hvad med virksomheden?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man flytter et holding og/eller driftselskab ud af Danmark hvordan beregnes beskatning så hvis det har blandede resultater hvor firmaet generelt har haft dårlige til middelmådige år og enkelte fantastiske år.

Hvordan ser man på de sidste 1,2,3,4,5 år 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent på andre men med alt jeg ved, kom der i 2005 elller deromkring en lov, som bestemte, at National sambeskatning som udgangspunkt kun dækker selskaber på dansk grund

Hvis msn efter globale principper i stedet vælger international 
sambeskatning, skal sambesatningen omfatte alle koncernforbundne selskaber og faste driftssteder i både dk og udlandet

Det var netop for at ændre ved at udenlandske selskaberkunne undgå f.eks beskatning af danske firmaer/aktiviteter

Det kan så måske betyde at man ved valg af international sambeskatning kan bevare underskud fra tidl år - . men det er mest her jeg igen vent på andre - for hvordan det fungere med fast driftstedd Spanien for drift - har jeg slet ikke sat mig ind i, men det bør vel ligge i den frivillige valg af international sambeskatning?

Jeg kan forestille mig, at man normalt ville flytte holding med men man skal jo ogå huske skatten følger det faste driftssted som udgangspunkt - selve selskabsskatten er vel ret ens, vist 25% i Spanien mod vore 22

Venlig hilsen John Hannoveer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg kan forestille mig, at man normalt ville flytte holding med men man skal jo ogå huske skatten følger det faste driftssted som udgangspunkt - selve selskabsskatten er vel ret ens, vist 25% i Spanien mod vore 22

Venlig hilsen John Hannoveer

Tak John, 

Interessante forhold!

Hvis man flytter virksomheden hvordan værdisættes den så af Skat til havelågebeskatning. Jeg antager at der må være noget bogført egenkapital - investering og en eller anden vurdering af nutidsværdi, som jo kan være svær at vurdere hvis man har indtjening der svinger meget op og ned. Hvis det sidste år er meget godt pga specielle forhold (COVID19) hvordan prissætter man så?

Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv ved at starte i Spanien, jeg har alle aftaler og hjælp i Spanien til at komme igang.

kontakt mig på info@peberholding.dk hvis du er interesseret i at høre mere

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tør ikke byde på hvordan skat ansætter havelågebeskatnng - givet bogførte værdier - evt goodwill og genvundne afskrivninger -men der er givet revisorer der ved præcis hvilke principper der anvendes og som kan udregne det meget præcist

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)