Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
>Men det var ikke det jeg hentydet til med bemærkningen om at du vil ha godt
>af at bo i Hong Kong, men din Barrier to entry termologi og at man skulle
>skabe bedre iværksætter isteden for flere syntes jeg håbløs forkert, og bestemt
>ikke det danmark har brug for.

Det skal du som nævnt være velkommen til at synes, men jeg ser bare ikke rigtig nogle argumenter/fakta for det, hvorfor det virker lidt tåbeligt at blive ved at med at træde rundt i det ud over at vi har forskellige holdninger.

Hvis du er overbevist over at man med flere iværksættere vil opnå en bedre samlet sum, så er det helt fint med mig, det er din "politik" om man vil. Min indgangsvinkel er som nævnt bare anderledes ud fra det argument at "barrier to entry" ofte har været en brugt metode til at forbedre kvaliteten af den endelige sum og at jeg mener at vi i et land med en væsentlig begrænset befolkningsmasse måske skulle koncentrere os om at forbedre kvaliteten fremfor kvantiteten. Et princip som er ganske grundlæggende i de ting jeg gør og har vist sig effektiv i andre sammenhænge, så indtil det modsatte er bevist tillader jeg mig at satse på den hest.

>Nej men nu er du også ganske ung og da du oplyser at din erhvevsmæssige
>erfaringer er stærk begrænset til systemudvikling, brugeroplevelser og
>datasikkerhed så er det sikker også bedst at du erkender at det ville være
>fjollet. at du gør dig klog

Nu ved jeg ikke hvor jeg har skrevet at: "min erhvervsmæssige erfaring er stærkt begrænset til systemudvikling, brugeroplevelser og datasikkerhed". Det er de emner jeg arbejder indenfor og det er de brancher jeg selv bevæger mig i, men jeg ser ikke hvordan det udlukker mig for at vide noget om livet som selvstændig i andre brancher? Jeg har gode venner og familie, der driver virksomheder i ganske mange forskellige brancher og reflekterer selvfølgelig også over deres input. Det gælder både marketing, industrirobotter, fødevarer, uddannelse, jura, private banking m.v. så skal vi ikke prøve at gå efter emnet i stedet for at forsøge gå efter manden. Det ville klæde debatten og det er lidt spild at tid at skulle sidde og forsvare ens ret til at vide/mene noget om noget.

Du skal være velkommen til at trække alderskortet, hvis du mener det skulle gøre nogen synderlig forskel i min argumentation. Jeg tror egentlig jeg har nok i baggagen til at udtale mig om de ting jeg gør, og finder det egentlig en smule ligegyldigt om jeg så var 12, 36 eller 120 år, så længe vi taler om holdninger.

Hvis du vil fortsætte debatten så synes jeg du skulle smide nogle fakta på bordet og dokumenterede tal om hvorvidt det ene virker eller ikke virker, uden dem handler det om tro håb og kærlighed, og på det punkt kommer vi vist ikke meget længere. Du luftede nogle synspunkter, jeg luftede nogle andre. Hvis du vil bevise at jeg tager fejl så skal du være velkommen, men kan du så ikke hive noget bedre skyts op af lommen end: "Ja, ja unge padawan.. når du bliver ældrer forstår du"... Det bliver jeg ikke synderligt meget klogere af.
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes en hel del information fra EU om entrepeneuer i Europea, også argumentationen for at establering skal være nem og bilig, problemet med at man ender med personlig gæld ved at være fejlslagen iværksætter er at man brænder fingrene; man kan sikkert godt skaffe sig af med gælden, men man mister 100% lysten til at gøre det igen....og så taber samfundet ! Derfor er lav kapital krav til etablering af et selvskab med begrænset ansvar livs vigtig for danmark.

 

Jeg vedlægger en meget intersant survey fra EU om iværksættere i E.U.










An EU survey on entrepreneurship has shown that Ireland has highest number of entrepreneurs in the EU. 

The European Union carried out a survey of people in Europe, including Norway and Iceland, and the United States to compare attitudes towards entrepreneurship.


Some 75% of people in Ireland say they would, or have, set up in business despite fear of failure.  This compares to only 39% in countries like Austria and Germany.  This “fearless” attitude in Ireland means that Ireland has the highest number of actual or aspiring entrepreneurs in the European Union.


Fear of failure is becoming more of a problem though, throughout the European Union and in the US, with the EU figure going from 45% to 50% in the past two years.  Figures in the US show an increase of 6% from 27% to 33%.


The EU recognises that increasing the number of people starting up their own businesses is a core element in improving the competitiveness of the economy.


Red tape and lack of finance are the two biggest obstacles to setting up in business according to most Irish people, although Ireland has made it easier to set up over the past few years.


Ireland also scores higher than Europe generally in the number of people who said they might start up their own business within the next five years.


Also, over the past three years, 6% of Irish people surveyed said they had started or taken over a business that was still in operation.  This compares to 3% in the US and an average of 5% in the European Union generally.


Source: EUBusiness

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, men skal vi så ikke kigge lidt på tallene.

"The European Union carried out a survey of people in Europe, including Norway and Iceland, and the United States to compare attitudes towards entrepreneurship."

Normalt plejer man jo at angive antallet og typen af respondenter for at give en nogenlunde forståelse hvor sandsynlig statistikken passer på den samlede befolkning. Som man siger:

"Statistics are like a bikini. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital."

Men skal vi ikke antage at der for en gangs skyld ikke er tale om en af de typiske "Vi spørger 100 mennesker, laver en rapport og får lidt presse på det" versioner.

"Some 75% of people in Ireland say they would, or have, set up in business despite fear of failure. This compares to only 39% in countries like Austria and Germany. This “fearless” attitude in Ireland means that Ireland has the highest number of actual or aspiring entrepreneurs in the European Union."

Det siger jo intet om Danmark? Jeg kender ikke tallet, men kunne Danmark ikke fint ligge på en 2. plads med 74%?

"Fear of failure is becoming more of a problem though, throughout the European Union and in the US, with the EU figure going from 45% to 50% in the past two years. Figures in the US show an increase of 6% from 27% to 33%."

Helt fint. Vi er bange for at begå fejl. Men er det fordi vi er bange for den økonomiske lussing i Danmark, eller er det fordi vi er bange for at blive ringe agtet af vores naboer, børnenes klassekammeraters forældrer, eller andre i vores omgangskreds? Så vidt jeg husker fra mine sparsomme psykologitimer af lange samtaler med studerende inden for feltet, så er mennesket kategoriseret som sociale væsner der primært grupperer sig i sociale lag og dermed er væsentlig afhængig af andres opfattelse af os. Kunne frygten for at fejle have noget at gøre med at det generelt er dårligt agtet i samfundet hvis et forretningsprojekt er fejlet, nærmere end at det handler om at man er bange for at miste penge?

"The EU recognises that increasing the number of people starting up their own businesses is a core element in improving the competitiveness of the economy."

Den kan jeg være helt med på, men alting kan reelt overdrives. Hvad skal et land med 100% iværksættere og ingen til at arbejde i de mange fine virksomheder (sat på spidsen). Men generelt er jeg enig, flere dygtige iværksættere er fornuftigt for økonomien, men det er ikke en absolut formel for succes, ligesom ren rå kapitalisme eller kommunisme ikke ser ud til at virke i deres reneste former (jævnført min viden fra mine historie studier).

"Red tape and lack of finance are the two biggest obstacles to setting up in business according to most Irish people, although Ireland has made it easier to set up over the past few years."

Skal jeg være ærlig så tror jeg de fleste mennesker ville sige det i en rundspørge. Jeg selv inklusiv. spørgsmålet er om "lack of finances" dækker over manglende økonomi til at betale "start-gebyret" eller om det dækker over manglende penge til at starte den fantastiske biotek-virksomheder der koster 50 mio i startkapital og som helt sikkert kan lave lige præcis den rynkecreme som man tror vil forandre verden for evigt. Jeg har også en fantastisk ide til en virksomhed der koster på den pæne side af 50 mio kr at starte, men det må jeg vente med indtil jeg har tjent dem. Men det forhindrer mig ikke i at starte op som selvstændig. Igen nogle tal som egentlig ikke har nogen nærmere defineret mening andet end at de kan bruges til at underbygge en række forskellige udtalelser afhængig af hvad man lyster.

"Ireland also scores higher than Europe generally in the number of people who said they might start up their own business within the next five years."

Fedt... go Irland... men er målet at Danmark skal være bedre end Irland og dermed de bedste af alle, fordi ellers giver det vel ikke meget mening at sam
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 3 (24 indlæg)