Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af en god ide ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 19
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære netværkAmino

Jeg har produceret og solgt en kreativ julekalender, til børn,  de sidste 4 år. Det har været en stor succes, godt overskud og kalenderen har fået gode anbefalinger og omtale på de sociale medier

Jeg søger gode råd og vejledning ifht om det kan lade sig gøre at sælge mine idé til julekalenderen?  Jeg har flere gange tænkt på at henvende mig til forskellige firmaer med henblik på at sælge min idé. Men jeg har ikke forstand på hvordan jeg bære mig ad. Både taktisk og om det overhovedet er realistisk at sælge sådan en idé? 

Jeg vil meget gerne i kontakt med én af jer, der kan vejlede mig😀

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ideer i sig selv er ikke noget værd. Umiddelbart ikke noget du kan sælge.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest: lav en prototype, fx. 100 stk, giv det gratis væk med den betingelse at du får brugernes vurdering. Som Blomse skriver: en idé er intet værd. Du skal i det mindste have proof of concept.
Tip: undgå rygklappere

Albert

Tilmeldt 18. May 19
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Albert 

Tak for dit svar. Vil du uddybe "proof og concept"😅 og hvad mener du med at undgå rygklappere...som du nok kan regne ud er jeg temlig grøn😉

Tilmeldt 18. May 19
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte jeg nok😔

Tak for dit svar 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kisser1980:
Jeg søger gode råd og vejledning ifht om det kan lade sig gøre at sælge mine idé til julekalenderen? 

Hvordan sælge din ide, når du allerede har produceret julekalenderen? 

Hvis jeg var dig, ville jeg i første omgang kontakte patent og varemærkestyrelsen for at høre om du på en eller anden måde kan beskytte dit produkt.

 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil sælge din idé, regner jeg med at du vil have penge for det. Det betyder at en anden skal betale dig for det - ikke mange personer der køber et enkelt eksemplar, men én der køber hele konceptet og alle rettigheder. Det er som regel ikke småpenge (medmindre køberen er Jeff Bezos) vi taler om her.

Så hvis en investor skal lægge mange penge på bordet, så vil han/hun også have bevis på, at pengene kommer retur, gerne med avance. Det bevis kan du levere ved at vise, at det du har lavet ikke kun er noget du synes godt om, men som andre også synes godt om. Så godt, at de er villige til at bruge penge på.

En rygklapper er en, der siger hvad du gerne vil høre. Det er ofte familie og venner men det kan også være andre mennesker i din omgangskreds, der ikke er objektive. For the record: jeg kender naturligvis ikke dine venner og din familie, Jeg beskylder dem ikke for noget

Albert

Tilmeldt 18. May 19
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen 

Tak for din uddybning, det hjalp😅 Jeg vil tænke over det du har skrevet og overveje mit næste move. Tak😀

Fra Odense
Tilmeldt 3. Aug 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er fornuftigt det Albert her kommer med

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)