Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at Investere igennem et firma?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej aminoer

Jeg har læst bogen "Rich dad poor dad" her går forfatteren meget i dybden med hvordan cashflowet skal gå. Han fortæller, at de rige har følgende cashflow: indkomst --> forbrug --> skat (dette sker gennem et selskab). Middel klassen og de fattige derimod har følgende cashflow: indkomst --> skat --> forbrug. Dermed vil du som selskab ikke skulle betale noget skat, hvis du investere hele din indkomst i f.eks. en bolig og lejer den ud og på den måde får mere indkomst, som du så køber evt. en ny bolig for. På den måde vil man kunne udskyde sin skat indtil der hives penge ud af systemet.

Er dette muligt eller er min betragtning helt skæv?


mvh.


Edgar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja det er muligt - hvis du vil drive virksommhed med at handle med huse f.eks - du kan jo ikke som ejer bo i huset uden skrækkelig skat + skat af gevinst ved salget modsat privat ejet
Du kan også hava aktier men de beskattes som lagerskat med 22% hvert år af gevinst - og når du så skal have penge ud - er det mindst 27/42% mere = lidt til bundskat og resten til topskat, hvor du i privat ejede aktier blot har de 27/42% uden der først er betalt 22% selskabsskat.

Jeg ved ikke om bogen er 2020 update og tager hensyn til danske skattesystem

vh John Hannovere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Edgar

Du skal huske på at Robert Kiyosaki er amerikaner og i USA er skattereglerne anderledes end i Danmark så du kan ikke uden videre overføre skattebetragtningerne til andre lande. På nogle områder er de amerikanske skatteregler meget generøse over for private investorer.

Hvad der er bedst for dig kræver en konkret vurdering alt efter hvor mange penge du har til rådighed, hvad du har tænkt dig at investere i, om det er penge du har tjent via et selskab eller via lønindkomst.

Men bortset fra det er bogen rigtig god som inspiration til at sætte en række tanker i gang og det kan jeg høre at den har gjort for dig.

Tilmeldt 11. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig omkring 500.000 kr. tjent via lømindkomst til investering, hvad end det bliver i aktier (som jeg ved en del om) eller hus (Hvor jeg er parat til at indvestere min tid i, hvis det kan betale sig). Jeg har stort set ingen udgifter og sætter ca. 10.000 kr. til side hver måned efter skat.

Bogen har helt klart åbnet øjnene op for mig, hvad angår måder hvorpå man kan investere, men det er jo ikke muligt at bruge amerikanske skatteregler her i Danmark. 

Hvis i har forslag til nogle bøger eller andre medier jeg kan drage gavn af, er de meget velkomnen.

 

mvh.

 

Edgar

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set noget youtube med Casper Schneidereit det ser vældig interessant ud. Det kan godt være at det bliver noget med at købe en bolig og leje ud, men det skal i hvert fald først studeres grundigt. :)

Men tak for svarene.

 

mvh.

 

Edgar

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Edgar1000,

Det, der er vigtigt er, at du skaber flere former for indkomst, som Warren Buffett altid fremhæver.

Hvis man blot er lønmodtager og ikke sikrer sig flere forskellige former for indtægt, så vil man også dø fattig - nærmest uanset hvor meget man har tjent gennem livet.

Derfor er det vigtigt, som du allerede gør, at spare op og investere i noget, der giver afkast. Det kan være aktier, huse, køb og salg af varer eller antikviteter eller 5000 andre ting. Det vigtige er bare, at pengene hele tiden geninvesteres og skaber merafkast.

Til sidst tjener du mere på afkastet end du tjener på din lønindkomst og dermed kan du få et super godt liv i slutningen af livet. Det ville sjældent være muligt, hvis du ikke har investeret.

MEN drømmen om at dette er skattefrit, kan du fuldstændigt glemme. Du kommer til at betale skatter og afgifter i Danmark af alt, hvad du foretager dig, men derfor er det helt sikkert muligt at få skabt en formue. Casper Schneidereit har vist 20 huse nu eller i det leje og fortsætter sin opsparing/investering. Han betaler også skatter og afgifter af alting. Selvfølgelig skal man skatteoptimere, men det er en anden sag. Skatten skal betales.

Held og lykke med det - du er på vej ned af en sikker vej til godt liv med god økonomi.

Flemming 

Tilmeldt 11. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har nok ret i, at vi her i Danmark kommer til at betale skat uanset hvad, så er det nok bedst for mig at gøre det jeg har mest erfaring med. Jeg Har brugt meget tid på Youtube/reddit om aktiemarkedet og læst/hørt en del bøger om investering på Scribd her de sidste 2 måneder, så har helt sikkert mere viden end den alm. befolkning, der bruger aktiemarkedet.

Jeg kommer nok til at bruge dollar cost averagine, med en divercificered portefølje jeg kan sammenstrikke via ETFer og passive indeksfonde. Min aktiesparekonto bliver flydt op først og så må jeg køre videre på Nordnet.

Det jeg søger, er inspiration og hints til om jeg er på vej den rigtige vej, til at skabe et system der kører af sig selv og som generer penge, og bruge tiden på at optimere det, uden at arbejde i det.

 

mvh.

 

Edgar   

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Edgar1000:

Det jeg søger, er inspiration og hints til om jeg er på vej den rigtige vej, til at skabe et system der kører af sig selv og som generer penge, og bruge tiden på at optimere det, uden at arbejde i det.

 

Der er ikke mange ting i denne verden, der bare kører af sig selv, men hvis du vil have en sikker vinder - så sæt pengene i en passiv fond, der følger S&P500. Det kan aldrig gå galt, da indexet består af USA's 500 største virksomheder og er en blanding, der rammer bredt fordelt på brancher og lande. Næsten alle virksomhederne opererer i det meste af verden og indenfor alt muligt. Dit afkast vil typisk fordoble hvert 10. år i denne, så dine 10.000 per måned bliver til noget der ligner 2 mio om 10 år. Historisk er indexet fordoblet hvert 7-8 år i over 100 år.

Alle andre ting er du nødt til at interessere dig for og jævnligt udskifte i porteføljen og den slags.

Spørg andre om din aktiesparekonto. Så vidt jeg har forstået, så er det en fis i en hornlygte, men undersøg, om det er det rette for dig. Jeg ved det ikke.

Selv gider jeg ikke aktiesparekontoen, da jeg ikke kan lide at bruge min bank til investering. Jeg bruger også Nordnet til investering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En index baseret forening er altid rimeligt sikkert kort. Det man skal spørges sig selv er - Er jeg så god, at jeg kan slå markedet, som består af mio børsmæglere, folk der driver store inveseringsforeninger, Waren B typer i massevis- pensions og forsikringsselskaber og banker - 
Min ærlige mening er, at over tid kan du IKKE det - og snarere vil omkostninger ved handler få dig lidt ned under. 
Kortfristet JA der kan alle være heldige, men markedets værdi er ansat af disse mio børsmæglere, folk der driver store inveseringsforeninger, Waren B typer i massevis- pensions og forsikringsselskaber og banker som alle følger med - alle søger at forudiskontere HVAD sker der om 10 dage - om en måned om et år eller 2 - og selv ved nyheder, vil du sikkert være bagest i rækken af de som hører om det, og prisen allerede lagt ind aktiens pris.

Vil du gamble - have mulighed for at slå markedet, men også risiko for klart at tabe - så skal du handle ofte - Spændende og med muligheder, men i krig med tonsvis af daytradere der ikke gør andet end følge ting.

Vil du have stabil vækst, så skal du se meget på ÅOP (du skal ned under 1 gerne) og finde foreninger ex de 500 største USA <som nok mest på sigt giver valuta risiko) og ligende i DAX og andre index

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)