Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave mit eget IVS regnskab?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et IVS hvor jeg skal have lavet årsregnskab. Jeg har fra starten fravalgt revisor da det var noget jeg ikke ville tage stilling til på daværende tidspunkt. Virksomheden har ikke haft den store indtjening og under 100 bilag. Jeg bruger et regnskabsprogram som alt er registreret i. Kan jeg lave min egen årsrapport og uploade det til erhvervsstyrelsen uden anden hjælp?

Ha' en dejlig dag :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen kan da - men jeg vil nok mene at mindst ½ af de IVS regnskaber jeg ser, har fejl - ofte ikke overført 25% til EK - ikke afsat skat mm. Du skal i alle fald sætte dig ind i tingene - da du jo snart skal omdanne til ApS og her skal have en erklæring, som ikke bliver billigere af evt fejl i tidl årsrapporter

Du behøver ikke uploade- du kan taste i regnskab 2.0 - dit regnskabsprogram har næppe en færdig upload opstilling

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg har ikke sat mig voldsomt meget ind i det og der skal bare overståes på billigst muligvis. Du har ret i at jeg skal have omdannet til et ApS og dertil skal bruge en erklæring. Da jeg har fravalgt revisor behøves jeg vel ikke har mit regnskab revideret? - blot en der ser det igennem og fanger evt. fejl? 

Ift. selve omdannelsen kan jeg hvis jeg har forstået rigtigt, selv lave den erklæring men den skal tage udgangspunkt i min årsrapport. Spørgsmålet er om der er krav til at den skal været revideret af en revisor for jeg kan gøre det?

Som du kan se leder jeg efter den billigste måde at gøre tingene på, da der ikke er indtjening pt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom S:
Da jeg har fravalgt revisor behøves jeg vel ikke har mit regnskab revideret? - blot en der ser det igennem og fanger evt. fejl? 
nej det gør du ikke - bare der ikke er for mange fejl - for det gør revisorerklæringen når du skal omdanne besværlig Du kan ikke selv lave erklæring ved omdannelse - det kræver enten revideret årsregnskab der max er 5 mdr gammelt - eller særskildt erklæring som skal være fra godkendt revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom

Tom S:
Da jeg har fravalgt revisor behøves jeg vel ikke har mit regnskab revideret? - blot en der ser det igennem og fanger evt. fejl? 

Du behøver ikke vælge revision for at få hjælp til opstillingen af regnskabet. De fleste (vel alle) revisorer tilbyder også opstilling og indberetning af regnskab, men vær forberedt på at de som minimum vil tjekke bla. momsafregning og beholdninger for at lægge navn til opstillingen, så helt gratis er det nok ikke ;-)

Tom S:
Ift. selve omdannelsen kan jeg hvis jeg har forstået rigtigt, selv lave den erklæring men den skal tage udgangspunkt i min årsrapport. Spørgsmålet er om der er krav til at den skal været revideret af en revisor for jeg kan gøre det?

Revisoren skal sikrer sig at selskabskapitalen (på min. 40.000) er tilstedet, det kan de gøre ved at revidere regnskabet eller udarbejde en revisorerklæring.

Så igen, du slipper ikke for at revisoren skal udføre noget arbejde, for at stå på mål for dokumentationen af selskabskapitalen.

Håber det hjælper
/Brian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)